آکادمی هلاکوئی
1400/01/30
17:31
توصیف بانک مرکزی چین، از بیتکوین به عنوان جایگزین سرمایه‌گذاری

بانک مرکزی چین یا POBC (بانک خلق چین)،…

بانک مرکزی چین یا POBC (بانک خلق چین)، این هفته بیت کوین را به عنوان “گزینه جایگزین سرمایه گذاری” توصیف کرد. ۴ سال پیش، زمانیکه بانک اپکس (Apex Bank)، معاملات رمزارز را زیر سوال برد، حالا تغییر لحن کاملا در موضع آنها مشهود است.


کارشناسان این توصیف را نشانه ترقی خوانده اند و ادعا می کنند که می تواند منجر به تغییرات نظارتی در نحوه مشاهده بیت کوین، در کشور شود. لی بو ، معاون فرماندار PBOC ، در مجمع Boao آسیا ، صراحتا اظهار داشت که این بانک بیتکوین و سکه های پایدار را به عنوان دارایی‌های شخصی و گزینه‌های سرمایه‌گذاری در نظر میگیرد.


اگرچه یکی از بزرگترین خریداران بیت کوین ، PBOC ، در تلاش برای تنظیم این دارایی دیجیتال ، پیشنهادات اولیه سکه (ICO) را به طور نامحدود، منع کرد. ICO راهی برای جمع آوری سرمایه برای شروع و پیشرفت شرکتهای فعال در حوزه رمزارز با صدور توکن برای سرمایه گذاران میباشد. همچنین چند ماه بعد ، این بانک، تمام مبادلات رمزارزها را در این کشور تعطیل کرد و بی ثباتی مالی را دلیل اصلی آن دانست.


در ادامه صحبت ها ، لی بو، فاش کرد که به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری ، کشورها و دولت ها از جمله چین و PBOC به دنبال آن هستند و دائما به دنبال برآورده کردن الزامات قانونی مناسبی هستند که باید در نظر گرفته شوند.


با توصیف این بیانیه به عنوان “ترقی” ، فلکس یانگ ، مدیر عامل بابل فایننس (Babel Finance)، در گفتگو با خبرنگاران نشان داد، اگرچه این موضوع در حال حاضر هیچ معنایی ندارد، ، اما در دیدگاه POBC به بیت کوین، اکنون تغییرات قابل توجهی ایجاد شده است.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: btcpeers


انتهای خبر

0
0