ارز دیجیتال
1399/12/11
16:09
۸,۵۰۰ کسب‌وکار کوچک آمریکایی از حالا می‌توانند پرداخت با ارزهای دیجیتال را بپذیرند

شرکت او‌ال‌بی گروپ که در حوزه ارائه خدمات تجارت الکترونیک و درگاه‌های پرداخت فعالیت می‌کند، اعلام کرده است امکان پذیرش ارزهای دیجیتال را برای مشتریان خود تسهیل می‌کند؛ این یعنی ۸,۵۰۰ مشتری این شرکت...

شرکت او‌ال‌بی گروپ که در حوزه ارائه خدمات تجارت الکترونیک و درگاه‌های پرداخت فعالیت می‌کند، اعلام کرده است امکان پذیرش ارزهای دیجیتال را برای مشتریان خود تسهیل می‌کند؛ این یعنی ۸,۵۰۰ مشتری این شرکت می‌توانند هزینه کالا و خدمات خود را به‌صورت ارزهای دیجیتال دریافت کنند.


به گزارش کوین تلگراف، او‌ال‌بی گروپ (OLB Group) که ارائه‌دهنده خدمات پذیرندگی تجارت الکترونیکی است، پذیرش پرداخت با ارزهای دیجیتال را برای کسب‌وکارها تسهیل کرده است. گفتنی است این شرکت در نیویورک مستقر است.


اکنون بیش از ۸,۵۰۰ کسب‌وکار از طریق پلتفرم مدیریت کسب‌وکار شرکت OLB و در پایانه فروش خود، می‌توانند بیت کوین، اتریوم، تتر و دای بپذیرند. مشتریانی که مایل به پرداخت با ارزهای دیجیتال در درون فروشگاه و یا با استفاده از تلفن‌های همراه خود باشند، می‌توانند به‌سادگی با کیف پول ارز دیجیتال خود این کار را انجام دهند. همه پرداخت‌ها از طریق سکیورپی (SecurePay) پردازش می‌شوند. سکیورپی یک درگاه پرداخت است که تراکنش‌ها را احراز هویت کرده و همچنین ارزهای دیجیتال را به دلار آمریکا تبدیل کرده و فروش نهایی را تایید می‌کند.


تصمیم برای یکپارچه‌کردن پرداخت‌های ارز دیجیتال تا حدودی ناشی از رشد سفارش‌های آنلاین و از راه دور در طی همه‌گیری ویروس کرونا است. با توجه به اینکه پلتفرم اومنی‌سافت پیش از این چندین گزینه برای تسهیل پرداخت در اختیار کسب‌وکارها قرار داده است، گام منطقی بعدی این شرکت ارائه خدمات پرداخت به‌وسیله ارزهای دیجیتال بود.


رونی یاکوف (Ronny Yakov)، مدیرعامل شرکت او‌ال‌بی گروپ، می‌گوید درگاه پرداخت و ساختار پایانه فروش برای کسب‌وکارها موضوعی آشناست و این موضوع یکپارچه‌سازی ارزهای دیجیتال از طریق چنین کانالی را آسان می‌کند.


پرداخت با ارزهای دیجیتال یک مورد استفاده آینده‌دار برای این صنعت است که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. یاکوف معتقد است که ما هنوز در مراحل اولیه پذیرش هستیم و می‌گوید:


ما در مراحل اولیه پذیرش ارزهای دیجیتال به‌عنوان ابزار پرداخت هستیم و همچنین شاهد افزایش علاقه کسب‌وکارهایی هستیم که این گزینه پرداخت را برای تعامل مالی با مشتریان خود و هر جایی که ترجیح می‌دهند، بررسی می‌کنند.


او همچنین معتقد است که برخی صنایع به ‌احتمال ‌زیاد قبل از دیگران، این روش پرداخت را می‌پذیرند. او می‌گوید:


ما پیش‌بینی می‌کنیم که پذیرش پرداخت با ارزهای دیجیتال در برخی حوزه‌ها نظیر جواهرات، معاملات B۲B (کسب‌وکار به کسب‌وکار) و املاک و مستغلات که معاملاتی با رقم‌های سنگین دارند با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد؛ زیرا کارمزد تراکنش‌های ارزهای دیجیتال پایین‌تر و اغلب نصف کارمزد کارت‌های اعتباری معمول است.


ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین برای تبدیل‌شدن به ابزاری کارآمد برای مبادله تلاش کرده‌اند و در مورد کاربردپذیری‌شان با انتقاداتی مواجه شده‌اند. چارلی مونگر (Charlie Munger)، سرمایه‌گذار میلیاردر و نایب‌رئیس شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، اخیرا از بیت کوین انتقاد کرده و گفته است بیت کوین بیش از حد ناپایدار است که بتواند به‌خوبی به‌عنوان یک ابزار مبادله عمل کند.


با توجه به اینکه کار بر روی توسعه مقیاس‌گذاری و زنجیره‌های جانبی همچنان در جریان است، باید منتظر ماند و دید که آیا دارایی‌های رمزنگاری‌شده می‌توانند به‌طور موثری به‌عنوان سیستم‌های پرداخت کارایی لازم را داشته باشند. در این حین، دارایی‌هایی نظیر بیت کوین و اتریوم به ترتیب برای ذخیره ارزش و توسعه قابلیت‌هایشان ارزشمند هستند.


انتهای خبر

0
0