سهامیاب - آموزش بورس
1400/03/09
08:31
#پتروشیمی ✍️ در گروه پتروشیمی معاملات رو به جلو دنبال می‌شود. طی 24 ساعت گذشته دلار رشد حدود 1.000 تومانی را ثبت کرده است. این رویداد تاثیر مثبتی ...

#پتروشیمی



✍️ در گروه پتروشیمی معاملات رو به جلو دنبال می‌شود. طی ۲۴ ساعت گذشته دلار رشد حدود ۱.۰۰۰ تومانی را ثبت کرده است. این رویداد تاثیر مثبتی بر رشد سود شرکت‌ها دارد. البته رشد چندانی را برای نرخ ارز قایل نیستیم اما توقف روند نزولی خبر خوبی برای صنایع صادرات‌محور است.



✅ در این گروه #پارس عملکرد خوبی داشته است. این شرکت در فروردین ۳۲.۱۱۸ میلیارد ریال، اردیبهشت ۳۱.۳۳۰ میلیارد ریال و در مجموع دوره ۲ ماهه ۶۳.۴۴۳ میلیارد ریال فروش زده که در قیاس با درآمد ۳۰.۸۹۵ میلیارد ریالی دوره مشابه سال گذشته، ۱۰۵ درصد بیشتر است. این یعنی اگر پارس با همین فرمان پیشروی کند، درآمد تا پایان سال رشد دو برابری نسبت به سال گذشته خواهد داشت و سود شرکت رشد خوبی خواهد کرد.



📈 در شرکت‌های تولیدکننده اوره #شپدیس کماکان در اولیت است. سهمی که پتانسیل تحقق سود ۲.۲۰۰ تومانی را داشته و حالا در مسیر قیمت‌های ۱۱ هزار تومانی قرار گرفته است. طبیعی است با تحرکات مثبت در شپدیس، زاگرس و پالایشی‌ها شاهد توجه بیشتر بازار به #پارسان باشیم. ۲.۲۰۰ تومان هدف کوتاه‌مدتی پارسان خواهد بود.



انتهای خبر

0
0