سنا
1401/01/10
13:07
شاخص چراغ سبز به نخستین تعطیلات قرن رفت

در جریان پنجمین روز کاری قرن، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۱۷ واحد افزایش، رقم ۳۶۵ هزار و ۹۴۳ واحد را به ثبت رساند؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۷ هزار و ۹۲۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات پنجمن روز کاری سال ۱۴۰۱ (چهارشنبه، ۱۰ فروردین ماه)، بیش از ۷ میلیارد و ۹۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۶ هزار و ۳۵ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۵۷ هزار و ۹۸۷ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۲ هزار و ۳۴۹ معامله به ارزش ۸ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۳۷ هزار و ۶۲۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۱ هزار و ۸۲۸ معامله به ارزش یک هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۹ هزار و ۷۶۳ معامله به ارزش یک هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۲۵ هزار و ۸۳۱ معامله به ارزش یک هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۰ هزار و ۳۲۳ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با یک هزار و ۱۲۷ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۷۳۵ واحد، گروه مپنا با ۶۹۲ واحد و شرکت پتروشیمی جم با ۴۸۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۲۰۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۱۶۲ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۵۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۱۲۳ واحد و شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۸۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۱۰ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۶۰ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۳۱۶ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۲۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال دادوستد شد


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۰۰ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳۸ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۲۰ واحد، شرکت بیمه پاسارگاد با ۱۶ واحد و شرکت پویا زرکان آق دره با ۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پالایش نفت لاوان با ۲.۳۶ واحد، شرکت ریل پرداز نوآفرین با ۱.۸۳ واحد، شرکت نیروگاه زاگرس کوثر با ۱.۸۱ واحد و شرکت صنعتی مینو با ۱.۷۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0