بااقتصاد
1400/03/19
14:11
خودرو تک‌نماد سبز در میان بزرگان سرخ‌پوش بازار سهام تهران/ ۸ هزار واحد ریزش شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته دوم خرداد

گزارش بازار/ چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ بازار سرمایه که از ابتدای این هفته به روند صعودی بازگشته بود، آخرین روز معاملاتی را با ۸ هزار و ۸۰۰ واحد ریزش به پایان رساند و دوباره در پله یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحدی ایستاد. در بازار منفی امروز، خودرو، تک‌نماد سبز در میان نمادهای بزرگ بود که با تقاضای معامله‌گران مواجه شد. شاخص کل هم‌وزن و فرابورس نیز به‌ترتیب با ۳۲۰۰ و ۱۷۵ واحد سقوط مواجه شدند و ریزش کردند.

فروشندگان، برنده جدال عرضه و تقاضا


به گزارش بااقتصاد، معاملات امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد در بازارهای سهام تهران، متاثر از جدال عرضه و تقاضای دیروز فروشندگان و خریداران قرار گرفت و از نخستین دقایق صبح وارد فاز منفی شد. نمادهای بزرگ فملی، فولاد، شستا، وغدیر، کچاد و شتران در بورس تهران و سمگا، بنو، غصینو، زاگرس، دماوند و زاگرس در بازار فرابورس، بالاترین میزان منفی‌ها را به شاخص کل تحمیل کردند. خودرو و آریا، تک‌نمادهای سبز در میان بزرگان این دو بازار بودند.


تشکیل صف خرید، تنها برای ۱۳ نماد بورسی!


با فشار فروشندگان در معاملات امروز و شدت گرفتن عرضه‌ها، قیمت پایانی تنها ۵۴ نماد، معادل ۱۶ درصد از ۳۳۰ نماد معامله شده در بورس تهران، مثبت رقم خورد، درحالی‌که ۲۳۰ نماد، معادل ۴۲ درصد، معاملات منفی را ثبت کردند. همچنین ۱۳ نماد، معادل ۴ درصد، به صف خرید رسیدند و بیش از ۱۰۲ نماد، معادل ۳۱ درصد، صف فروش تشکیل دادند. ارزش صف‌های فروش در بورس تهران، ۱۳۱۱ میلیارد تومان در مقابل ۳۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان صف خرید بود.


۱۰۴ نماد فراتبورسی در مدار منفی معامله شدند


در بازار فرابورس هم از ۱۲۹ نماد معامله شده، ۲۲ سهم، معادل ۱۷ درصد، در مدار مثبت دادوستد شدند و ۱۰۴ سهم، معادل ۸۱ درصد، فاز منفی را پشت سر گذاشتند. در میان ۱۲۹ نماد معامله شده فرابورسی، تنها ۷ سهم، صف خرید به ارزش ناچیز ۲۸ میلیارد تومانی تشکیل دادند درحالی‌که، ارزش فروش ۵۸ نماد منفی، ۷۰۹ میلیارد تومان بود.


ارزش ۴۴ میلیارد تومانی صف‌های خرید در بازار پایه


معاملات بازار پایه نیز وضعیت مشابهی داشت و از ۹۲ نماد دادوستد شده، ۱۶ سهم مثبت و ۵۶ سهم نیز در دامنه منفی قرار گرفتند. ارزش صف خرید در این بازار با ۱۴ نماد مثبت، بیش از ۴۴ میلیارد تومان و ارزش صف فروش ۵۶ نماد منفی، بیش از ۷۵۶ میلیارد تومان ثبت شد.


سهم‌ها پرتراکنش بورس و فرابورس


پرتراکنش‌ترین سهم‌ها در معاملات امروز بورس تهران، به نام غکورش، برکت، خودرو، خساپا، خگستر، اپال و غزر رقم خورد و چخزر، شاروم، کزغال، کرمان، وپویا، غگیلا و زبینا، پرتراکنش‌های فرابورس لقب گرفتند.


نمای پایانی معاملات بورس اوراق بهادار تهران، روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰


مجموع ارزش کل معاملات بازارهای سهام تهران امروز بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان با محاسبه عرضه اولیه نماد ولکار بود. ارزش معاملات بورس تهران از این میزان، ۶۲۰۰ میلیارد تومان با حجم ۸۴۰۰ میلیارد سهم رقم خورد و ارزش معاملات فرابورس نیز با ۲ میلیارد سهم، بیش از ۸۸۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسید.


گروه خودرو، مواد دارویی و بانکی‌ها با بیش‌ترین میزان ارزش معاملات، به‌ترتیب ۵۲۲، ۲۸۵ و ۲۲۰ میلیارد تومان برترین صنایع لقب گرفتند.


ارزش معاملات خرد در بورس تهران، ۲۵۴۴ میلیارد تومان و تغییر خالص مالکیت بورس از حقیقی‌ها به حقوقی‌های بورس ۲۹۶ میلیارد تومان ثبت شد.


بازار نقدی بورس:


شاخص کل بورس: ۱,۱۵۱,۸۴۱.۸۸ (۸۸۲۳.۳۸-)


شاخص کل هم‌وزن: ۳۸۰.۷۴۷.۶۶ (۳۲۰۲.۱۴-)


ارزش معاملات: ۶.۲۲۲ میلیارد تومان


حجم معاملات: ۸.۴ میلیارد سهم


سه نماد با بیش‌ترین اثر منفی: فملی، فولاد و شستا


بازار نقدی فرابورس:


شاخص کل: ۱۷.۴۸۴.۰۵ (۱۷۵.۱۴-)


ارزش معاملات: ۸,۸۳۱ میلیارد تومان


حجم معاملات: ۲ میلیارد سهم


سه نماد با بیش‌ترین اثر منفی: سمگا، بنو و غصینو


گزارش: مولود غلامی




انتهای خبر

0
0