اقتصاد آنلاین
1400/06/02
16:05
افت ارزش بازاری سفارس در مرداد ماه ۱۴۰۰ / ارزش بازاری سفارس به ۱۱هزار و ۳۲۰میلیارد تومان رسید

ارزش بازاری شرکت سیمان فارس و خوزستان در مرداد ماه ۱۴۰۰، بیش از ۴۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان افت داشت. همچنین سفارس در این مدت از فروش بخشی از سهام خود در شرکت سیمان فارس، سودی ۹میلیارد تومانی کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی ؛ شرکت سیمان فارس و خوزستان امروز طی اطلاعیه‌ای در سامانه کدال به تشریح عملکرد خود در مرداد ماه ۱۴۰۰ پرداخت. بر این اساس ارزش بازاری این شرکت در ماه گذشته بیش از ۴۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان سقوط کرد. با این افت، ارزش بازاری سفارس در پایان ماه گذشته به ۱۱هزار و ۳۲۰میلیارد تومان رسید.


از میان صنایعی که سفارس بخشی از سهام شرکت‌های آن را در اختیار دارد، گروه سیمانی‌ها با کاهش ۱۴۰میلیارد تومانی، بیشترین افت ارزش را تجربه کرد. بخش عمده این افت به واسطه کاهش ارزش بازاری شرکت‌های سیمان فارس، سیمان سفید نی ریز و سیمان بهبهان بود. با وجود این افت، این گروه همچنان بیش از ۹۶درصد از پرتفوی سفارس را به خود اختصاص داده است. همچنین ارزش بازاری گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی، ۲۴میلیارد کاهش پیدا کرد. از طرفی نمادهای گروه فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط با رشد ۱۲۰میلیارد تومانی ارزش بازاری همراه بودند.


سهام شرکت سیمان فارس با ۱۶درصد، بیشترین سهم از پرتفوی سفارس را دربر می‌گیرد. پس از آن سیمان خوزستان با ۱۵.۶درصد، سیمان فارس نو ۱۰.۴درصد، سیمان ساوه ۱۰درصد و سیمان سفید نی ریز با ۷.۴درصد، شرکت‌هایی هستند که بیشترین سهم را در پرتفوی سفارس به خود اختصاص داده‌اند.


گفتنی است سفارس در مرداد ماه، از فروش بخشی از سهام خود در شرکت سیمان فارس، سودی ۹میلیارد تومانی کسب کرد.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


سفارس
انتهای خبر

0
0