بورس۲۴
1401/03/07
08:19
آغاز پروژه احداث کارخانه فلوتاسیون خاتون آباد

هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، کارخانه فلوتاسیون سرباره ذوب مس خاتون آباد را احداث می نماید.

آغاز پروژه احداث کارخانه فلوتاسیون خاتون آباد

بورس۲۴ : هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، کارخانه فلوتاسیون سرباره ذوب مس خاتون آباد را احداث می نماید.


میلاد شمس، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، در خصوص احداث پروژه مذکور عنوان نمود : کارخانه فلوتاسیون ذوب مس خاتون آباد، به صورت پیمان EPC توسط این هلدینگ احداث می گردد. این کارخانه با ظرفیت تولید کنسانتره مس از سرباره موجود به میزان ۳۶۰۰۰ تن در سال و با عیار مورد قبول کارفرمای محترم ( شرکت ملی صنایع مس ایران )طرح ریزی گردیده است.


شمس افزود: هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، در حال حاضر آخرین مراحل نصب و راه اندازی کارخانه فلوتاسیون مجتمع مس سرچشمه را در دستور کار دارد . عملیات نصب تجهیزات این کارخانه در مراحل انجام است و به زودی تحویل کارفرمای محترم شرکت ملی صنایع مس ایران خواهد شد.


در پروژه خاتون اباد نیز عملیات تسطیح و تجهیز کارگاه اولیه به اتمام رسیده و به زودی وارد مراحل بعدی پروژه مطابق با برنامه طرح ریزی شده خواهیم شد.


مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، احداث کارخانه های فلوتاسیون سرباره در مجتمع های مس سرچشمه و خاتون آباد را مسیر جدیدی بمنظور استحصال مس محتوی از سرباره های ذوب دانست و در این خصوص عنوان نمودند : سرباره کوره های ذوب مس، همواره حاوی درصد قابل توجهی از مس می باشند . این درصد حتی گاهی از درصد مس محتوای کانسنگ های معدنی نیز بیشتر است. پیش از این امکان استحصال مس محتوای سرباره ها وجود نداشت. اما با روش های فراوری امروزی، و با احداث کارخانه های فلوتاسیون سرباره، ما می توانیم درصد مس موجود در سرباره ها را بصورت کنسانتره مس با عیار قابل قبول به چرخه تولید بازگردانیم.


شمس در خصوص تاریخ اتمام پروژه احداث کارخانه فلوتاسیون ذوب مس خاتون آباد گفت: مدت زمان پیش بینی شده طبق برنامه جهت احداث این کارخانه ۲۴ ماه می باشد. امیدواریم با زیرساخت های ایجاد شده متناسب با نیازهای پیشبرد پروژه و مجموعه اقدامات انجام شده مطابق برنامه پیش برود همچنین پیش بینی می گردد با توجه به تجربه ای که در احداث کارخانه فلوتاسیون سرچشمه بلطف خداوند و تلاش همکاران در شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه بدست اورده ایم ، این پروژه را به موقع به کارفرمای محترم شرکت ملی مس ایران تحویل نماییم.

انتهای خبر

0
0