بتاسهم
1400/02/20
18:50
#جم_پیلن مجمع عمومی عادی سالانه جم پیلن روز دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 ساعت 11 صبح برگزار شد. در ابتدای مجمع در مورد گزارش عملکرد سالانه شرکت صحبت شد ...

#جم_پیلن مجمع عمومی عادی سالانه جم پیلن روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱ صبح برگزار شد. در ابتدای مجمع در مورد گزارش عملکرد سالانه شرکت صحبت شد که مهمترین موارد آن عبارتند از:


به نظر می رسد قیمت های جهانی وضع خوبی داشته باشند و صعودی بمانند. در نتیجه در کنار تامین بازار داخلی به بازار صادراتی و به فرصت های آتی صادراتی توجه داریم.


در سال ۱۴۰۰ مقدار تولید ۲۴۶۰۰۰ تن پیش بینی شده که این مقدار با توجه به خوراک دریافتی از پتروشیمی جم و پتروشیمی شازند برآورد شده است. در صورت تامین خوراک بهتر قطعا مقدار تولید تغییر خواهد کرد.


سود خالص شرکت افزایش ۹۳ درصدی نسبت به سال قبل دارد.


نرخ خوراک از فروردین ماه ۵۱۰ دلار خرید کردیم که تا اسفند به ۸۶۰ دلار رسید.


نرخ خوراک در جم به این صورت است که میانگین قیمت جنوب شرق آسیا و شمال آسیا لحاظ می شود و در شازند شمال شرق آسیا و جنوب شرق آسیا به علاوه اروپا در نظر گرفته می شود.


قرارداد ما با جم از سال ۹۵ شروع شده و تا ۱۴۰۵ ادامه دارد. در این قرارداد قیمت فوب منهای ۵ درصد لحاظ شده است.


معافیت مالیاتی ۱۰ ساله تمام شده است و احتمالا بتوانیم معافیت مالیاتی خود را تمدید کنیم.


پتروشیمی خمین در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ وارد مدار تولید می شود که کاهش التهاب بازار داخلی را به دنبال خواهد داشت. احتمالا اگر واحدهای پایین دستی ایجاد نشود ما شاهد مازاد PP و رشد صادراتی آن خواهیم بود.


شرکت برنامه اورهال در سال ۱۴۰۰ ندارد.


در اواخر سال ۹۵ همزمان با ورود به بورس تهران قصد داشتیم وارد بورس استانبول هم بشویم. چندین مکاتبه انجام شد و با نرخ های ارز ان زمان تسعیر شد و هیاتی هم به ایران آمدند. بورس استانبول پذیرفت که وارد آن شویم ولی به دلیل محدودیت هایی مجبور شدیم دست نگه داریم. شاید در سال آتی بتوانیم کارها را ادامه دهیم.


افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی در برنامه ما نیست، کارگروهی برای طرح توسعه وجود دارد که پرونده اعتباری در بانک تجارت داریم و از این محل یا منابع داخلی دیگر تامین مالی خواهیم کرد.


اگر به هر دلیل مطالعاتی در خصوص تجدید ارزیابی به نتیجه برسیم اطلاع رسانی خواهد شد.


سال قبل سیستم سجام برای پرداخت سود بانکی آماده نشده بود و از آن استفاده نکردیم. امسال در صورت اعلام آمادگی سجام سود را از این طریق واریز خواهیم کرد.


در پایان مجمع ۹۵ درصد سود معادل ۱۰۰۰ تومان به ازای هر سهم تقسیم شد.همفکران



انتهای خبر

0
0