بورس پرس
1399/12/13
00:00
مشخصات شرکت جدید ۱۵۰ میلیاردی و آماده عرضه اولیه ۲۵ درصدی

شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی با درج نماد در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام فرابورس ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۲ اسفند با نماد "مدیریت" در گروه سرمایه گذاری ها به عنوان شصت و هفتمین شرکت در بازار اول فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام بایستد.


طبق بررسی های بورس پرس، شرکت خدمات مدیریت و تحقیقات سرمایه گذاران صندوق بازنشستگی کشوری بصورت سهامی خاص تاسیس و در ۱۷ فروردین سال ۸۷ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و معدنی استان تهران به ثبت رسید. به موجب مصوبه مجمع فوق العاده ۱۲ دی سال ۹۰ نام شرکت به سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری تغییر یافت و در مجمع فوق العاده ۱۰ آبان سال ۹۵ سال مالی شرکت از پایان اسفند به پایان آذر هر سال تغییر یافت.


موضوع فعالیت


موضوع فعالیت شرکت شامل سرمایه گذاری در سهام؛ صندوق های سرمایه گذاری؛ اوراق مشارکت و سایر انواع اوراق بهادار به منظور کسب انتفاع، سرمایه گذاری در مسکوکات؛ فلزات گرانبها ؛گواهی سپرده بانکی و سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز، سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی، پروژه های تولیدی و پروژه های ساختمانی با هدف کسب انتفاع، ارائه خدمات مرتبط با بازار سرمایه اعم از تضمین نقدشوندگی و بازارگردانی اوراق بهادار؛ تعهد پذیره نویسی اوراق بهادار؛ مشارکت در ارکان صندوق های سرمایه گذاری است.


گروه مدیریت ارزش سرمایه در نقش یک هلدینگ مالی مدیریت تمامی نهادهای مالی و موسسات پولی صندوق‌بازنشستگی‌کشوری را نظیر کارگزاری، واسپاری ،بیمه و مانند این را بر عهده دارد و در چارچوب ماموریت تعریف شده و خرید و فروش روزانه سهام و انواع اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اشتغال دارد و به هیچ عنوان سهامدار درصدی و مدیریتی هیچ شرکتی نیست. از این رو صرفا با هدف کسب سود اقدام به سرمایه گذاری در دارایی های بورسی جذاب و سودآور می کند.


سرمایه و ترکیب سهامداران


سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده طی سه مرحله افزایش سرمایه به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است. در ترکیب سهامداری این شرکت با ۱۸ نیروی انسانی، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری با ۶۶ درصد و سرمایه گذاری آتیه صبا ۳۴ درصد سهام حضور دارند.


مقایسه ارزش روز پرتفوی با شاخص ها و سرمایه گذاری های مشابه



نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت ها



صورت سود و زیان طی چهار سال اخیر



روند تقسیم سود



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0