سنا
1401/06/01
14:04
لبخند شاخص‌ها به اولین روز آخرین ماه تابستان

در جریان چهارمین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۲۹ واحد (۱.۲۷ درصد) افزایش به رقم ۴۰۲ هزار و ۳۲۵ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۶ هزار و ۹۸۲ واحدی (۰.۴۹ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۳۱ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بیش از ۶ میلیارد و ۷۳۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۰ هزار و ۸۱۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۲۶ هزار و ۳۱۷ معامله به ارزش یک هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۸ هزار و ۶۰۹ معامله به ارزش یک هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۰ هزار و ۱۶ معامله به ارزش یک هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال و گروه حمل‌ونقل با ۷ هزار و ۱۴۵ معامله به ارزش یک هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۶۰ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۸۸۷ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۳۹۰ واحد و بانک ملت با ۲۹۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۷۸ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۶۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۷۱ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۲۰۴ واحد و شرکت پتروشیمی جم با ۱۳۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، اول شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۵۱.۸۹ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۱۴۲ واحد رسید.


همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۶۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۶ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۸ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۷.۶ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۶.۶ واحد و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سنگ آهن گهر با ۶.۸ واحد، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۲.۶ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱.۵ واحد، موسسه اعتباری ملل با ۰.۵۱ واحد و شرکت صنعتی بهپاک با ۰.۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0