بورس پرس
1400/05/05
14:22
معاملات مشکوک غول معدنی، سایپا دیزل، چهار شرکت سرمایه گذاری + ۹ نماد

در روز افت ۸۴۱۰ واحدی شاخص، غول معدنی، سایپا دیزل، چهار شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایشی مثبت و متعادل آغاز به کار کرد اما در نهایت، نماگر بازار با افت ۸۴۰۱ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۳۱۴ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۵.۵ و ۹.۱ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به سایپا، ذوب آهن، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، پارس خودرو به همراه حق تقدم سرمایه گذاری خوارزمی با داد و ستد بیش از ۵۰۳، ۴۶۵، ۳۵۲ ، ۲۰۷ و ۲۰۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، مهرام شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت ۳۴.۷ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۳.۸ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سرمایه گذاری سامان گستر اصفهان ، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان ، گروه صنعتی سدید ، سرمایه گذاری کوه نور، نورد و لوله اهواز، قند چهارمحال ، تابان نیروی سپاهان، سنگ آهن گهر زمین ، پلی پروپیلن جم ، کاشی سینا ، تامین مسکن جوانان ، سایپا دیزل ، سرمایه گذاری امید و دارویی رازک مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور غول معدنی، سایپا دیزل، چهار شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0