تحلیل برای سود
1400/12/15
22:01
📝گزارش بازار روز یکشنبه 15 اسفندماه 1400 🔴 بازار بورس تهران، امروز یکشنبه با ادامه رشدی که روز گذشته به ثبت رساند و با لیدری پالایشی‌ها و با درخشش...

📝گزارش بازار روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰



🔴 بازار بورس تهران، امروز یکشنبه با ادامه رشدی که روز گذشته به ثبت رساند و با لیدری پالایشی‌ها و با درخشش فولادی‌ها و برخی از پتروشیمی‌ها یکپارچه سبز پشن سر گذاشت؛ شاخص کل بورس تهران با رشدی معادل ۲۳ هزار و ۸۳۲ واحدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۱۵ واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی معادل ۲ هزار و ۸۶۷ واحد به ارتفاع ۳۳ هزار و ۶۶۸ واحدی رسید.



🔴 نمادهای «فولاد» « کچاد» «فملی» « پارسان» « شبندر» « فارس» « شپدیس» « شپنا » « شتران» بیشترین نقش را در رشد شاخص کل بر عهده داشتند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۱۰۳ واحد رشد همراه بود و در سطح ۱۷ هزار و ۷۹۱ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «زاگرس» « هرمز» « شاوان» « شراز» « آریا» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «فزر» «شجم» «توسن» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «شستا» «خودرو» « شبندر» «فولاد» «شپنا» «وبملت» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فزر» «تجلی» «توسن» «فجهان» «فرابورس» «مدیریت» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار برابر با ۸۰۷۸ میلیارد تومان بود که ۵۰۸۳ میلیارد تومان آن (معادل ۶۳ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۱۳ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۸۵۰ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد مثبت ۲۴۱ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۸ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۲۵۰ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۸ درصد و حقوقی‌ها ۲۲ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۷۳ درصد و حقوقی‌ها ۲۷ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۲۱.۵ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۱ میلیون تومان بود.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « فرآورده‌های نفتی» « فلزات اساسی» «محصولات شیمیایی» «خودرو و ساخت قطعات » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شبندر» «شتران» «فولاد» «خودرو» «وبملت» «شستا» «شپنا» « فملی» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «شستا» «خودرو» «وبملت» « شتران» «شبندر» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «فولاد» «کچاد» «شبندر» «شپدیس» «شتران» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «تجلی» «حکشتی» «فزر» «وپاسار» «آریان» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «شبندر» « شتران» «فولاد» ورود پول هوشمند و «سمگا» «سدبیر» «فزرین» خروج پول هوشمند داشتند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 «عمویی» عضو کمیسیون امنیت ملی ؛


با وجود اینکه متن اصلی توافقنامه احتمالی آماده شده اما سر یکی دو موضوع هنوز اختلاف نظر وجود دارد و تا زمانی که این موضوعات حل نشود ایران آمادگی برای امضای هیچ توافقنامه‌ای را نخواهد داشت. مبنای اول این است که آمریکایی‌ها چه اقداماتی را باید انجام دهند تا مجددا بتوانند در جایگاه سابق خود به عنوان عضو برجام مطرح باشند. امروز نگرانی نسبت به اجرای تعهدات آمریکا یک نگرانی فراتر از ایران است و در همین راستا نیز خواسته ایران برای گرفتن تضمین مطالبه‌ای منطقی است.

انتهای خبر

0
0