بورس پرس
1401/04/05
00:02
طرح سوالات فعالان بورسی درباره ارزش گذاری شرکت آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی

با اعلام آمادگی گروه مالی کیان برای عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام در بازار دوم بورس و در دسترس قرار گرفتن گزارش ارزش­ گذاری، فعالان می­ توانند سوالات را در سامانه تدان مطرح کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، با توجه به اعلام آمادگی گروه مالی کیان برای عرضه سهام در بازار دوم بورس تهران، گزارش ارزش ­گذاری این شرکت با نماد "کیانا" در تارنمای کدال قرار گرفت. اشخاص دارای دسترسی به سامانه تدان می توانند سوالات را از ۴ تیر تا پایان روز دو­شنبه ۶ تیر در سامانه تدان مطرح کنند.


همچنین کلیه علاقه مندان و سرمایه­ گذاران می­ توانند از ۴ تیر تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ تیر با مراجعه به تارنمای عرضه اولیه شرکت بورس تهران به نشانی ipo.tse.ir سوالات در ارتباط با اطلاعات مالی و گزارش ارزش گذاری شرکت مذکور را مطرح کنند.


طبق بررسی های بورس پرس، گروه مالی کیان با برنامه تبدیل به مجموعه مالی فعال در بازار مالی ایران، سال ۹۵ با مشارکت ۵۰ درصدی دو گروه سرمایه گذاران و همکاران تاسیس شد. به طوری که کل سرمایه اولیه توسط گروه سرمایه گذاران تامین شد و طبق توافقنامه سهامداری فیمابین، مقرر شد سهام در اختیار گروه سهامداران بصورت ممتاز و سهام در اختیار گروه همکاران بصورت سهام عادی باشد و متناسب با عملکرد شرکت و سود تقسیمی هر سال، بدهی همکاران به سرمایه گذاران تسویه شود و متناسب با میزان تسویه بدهی، بخش سهام همکاران هم به سهام ممتاز تبدیل شود.


طبق توافقنامه سهامداری در صورت تسویه بدهی توسط همکاران طی مدت ۵ سال و تحقق بازده میانگین توافق شده، کلیه سهام سرمایه گذاران و همکاران دارای حقوق یکسانی خواهند بود. لذا به موجب مجمع فوق العاده ۱۳ خرداد سال ۹۹ کلیه سهام شرکت به سهام عادی با حقوق یکسان تبدیل شد.


در ترکیب سهامداری شرکت همکاران ارزش آفرین کیان، مجید زمانی با ۷۸.۹ درصد، پیام افضلی؛ علی نوریان، حافظ کمال هدایت و مونا حاج علی اصغر هرکدام با ۵ درصد حضور دارند. این شرکت دارای ۳۴ نیروی انسانی و سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی است که ۴۹.۹ درصد سهام به همکاران ارزش آفرین کیان و ۴۹.۹ درصد به سرمایه‌گذاران ارزش آفرین کیان تعلق دارد.


شرکت های زیر مجموعه گروه مالی کیان شامل کارگزاری توسعه معاملات کیان، طلوع سرمایه کیان، مشاور سرمایه گذاری پرتو آفتاب کیان و گروه مالی گسترش سرمایه کیان به ترتیب با درصد سهامداری ۹۵، ۱۰۰ ، ۱۰۰ و ۱۰۰ درصدی هستند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0