سنا
1400/10/07
12:43
اصلاح دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها و برگزاری کنفرانس خبری

معاونت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران با انتشار اطلاعیه‌ای موارد اصلاحی در مفاد دستورالعمل اجرایی نحوه توقف و بازگشایی نمادها و برگزاری کنفرانس خبری را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، با توجه به مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، ماده ۱۷ مکرر و تبصره‌های آن در دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران حذف شد و در «ماده ۱۷ مکرر یک» دستورالعمل به شرح زیر اصلاح شد:


* ماده هفده مکرر یک:


در صورتی‌که قیمت پایانی سهم طی ۱۵ روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت، بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته باشد، بورس موظف است در اولین زمان ممکن از لحاظ فنی نماد معاملاتی را متوقف کرده و از ناشر درخواست برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی کند. نماد معاملاتی حداکثر ۲ روز کاری پس از توقف نماد معاملاتی با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.


همچنین، در صورتی‌که قیمت پایانی سهم طی ۱۵ روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت، بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته باشد، بورس موظف است در اولین زمان ممکن از لحاظ فنی نماد معاملاتی را متوقف کرده و از ناشر درخواست برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی کند. نماد معاملاتی حداکثر ۲ روز کاری پس از توقف نماد معاملاتی با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.


برای مشاهده این اطلاعیه، اینجا را کلیک کنید.


انتهای خبر

0
0