بورس۲۴
1399/02/20
21:25
مقایسه بازارهای بورس، طلا و ارز در هفته‌ای که گذشت

بازار سرمایه با افزایش ۱۱.۴ درصدی و بازارهای ارز(دلار) و سکه به ترتیب با رشد ۱.۲ و ۳.۲ درصدی هفته گذشته را پشت سر گذاشتند. مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۹۰.۷رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) با رشد ۱.۲ درصدی و بازار سکه با افزایش ۱۰.۹ درصدی مواجه بوده‌اند.

بورس۲۴ : بازار سرمایه با افزایش ۱۱.۴ درصدی و بازارهای ارز(دلار) و سکه به ترتیب با رشد ۱.۲ و ۳.۲ درصدی هفته گذشته را پشت سر گذاشتند.


مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۹۰.۷رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) با رشد ۱.۲ درصدی و بازار سکه با افزایش ۱۰.۹ درصدی مواجه بوده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: در هفته‌ای که گذشت نیز بازار سرمایه افزاش ۱۱.۴درصدی و بازار ارز(دلار) و بازار سکه به ترتیب رشد ۱.۲ و ۳.۲ درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.


این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۲۰.۳ درصد، سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۹.۱ درصد، فرآورده‌های نفتی، کک و سخت هسته‌ای با ۱۸.۹ درصد، استخراج نفت، گاز و خدمات جانبی بجز اکتشاف با ۱۷.۳ درصد و استخراج کانه‌های فلزی با ۱۶.۶ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل گروه‌های انتشار، چاپ و تکثیر با ۴.۳ درصد، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با ۲.۷ درصد، زراعت و خدمات وابسته با ۱.۶ درصد، خدمات فنی و مهندسی با ۱.۴ درصد و محصولات کاغذی با ۰.۷ درصد بیشترین اثر منفی را بر نماگر بازار سهام از خود بجای گذاشتند.


همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با دادوستد ۱۸۵۶۰میلیون سهمی، فلزان اساسی با ۵۰۱۴ میلیون سهم، خودرو و ساخت قطعات با ۴۸۹۹میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۳۱۸۲ درصد، شرکت‌های چند رشته‌ای با ۲۲۵۵ میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۲۳۷ میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۱۷۹۱ میلیون سهم، استخراج کانه‌ها فلزی با ۱۲۵۸ میلیون سهم، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر با ۱۱۹۲میلیون سهم و گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۱۱۱۳میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته گذشته به نام خود ثبت کردند.


انتهای خبر

0
0