تحلیل کاربردی هلالات
1400/08/25
07:54
#گزارشات کارهای بسیار خوبی توسط نهادناظر و بورس ها، جهت ارائه گزارش توسط شرکت ها صورت گرفته و عموم شرکت ها نیز همکاری لازم در ارسال به موقع گزارش ...

#گزارشات



کارهای بسیار خوبی توسط نهادناظر و بورس ها، جهت ارائه گزارش توسط شرکت ها صورت گرفته و عموم شرکت ها نیز همکاری لازم در ارسال به موقع گزارش ها را داشته اند.



اگر به دهه ۸۰ بازگردیم، سایت SEO با کیفیت نه چندان مطلوب، اسکن صورت مالی به صورت PDF را به ذینفعان ارائه می کرد که قابلیت تحلیل نداشت. برای عمق بخشیدن به تحلیل، این بسیار مهم است که گزارش ها با یک سری استاندارهای خاص ارائه شود.



امروز، حجم گزارش شرکت ها و اطلاعاتی که می دهند، مطلوبیت و محتوای کافی برای تحلیل را فراهم می کند.



گزارش تفسیری توسط برخی شرکت ها با جزئیات کاملا کاربردی ارسال می شود ... درخواست نهادناظر از شرکت هایی که جهش یا نزول با اهمیت در سود داشته اند نیز در جای خود یک اقدام قابل تحسین است چون شرکت ها اطلاعاتی می دهند که عمدتا از چشم تحلیلگران به دور مانده است.



گزارش تحلیل حساسیت نیز، انصافا حرفه ای ترین و کاربردی ترین مدل گزارش دهی است. اینکه شرکت های متغیرهای اساسی خود را در یک جدل بیاورند و تاثیر نوسان آن بر سود را افشا کنند، باعث می شود که تاریخ انقضای گزارش شرکت ها بسیار افزایش یابد.



به نوعی شرکت ها در حال ارسال یک مدل تحلیل هستند که ذینفعان را از متغیرهای اساسی و تاثیر نوسان آن بر سود شرکت مطلع می کند. هر فعال بازار و سهامداری، قادر است به این گزارشات در بخش گزارش تفسیری رجوع کند و سود را به شکل تحلیلی ببیند.



ضمنا برای سایرمواردها، هزینه مالی و نظایر آن هم در گزارش ۶ماهه برخی شرکت ها، مقادیر برآوردی نیز ارائه شده که بسیار اتفاق مثبتی است. به طور کلی هرچه خوراک تحلیلی بیشتری به بازار داده شود، بازار هم منطقی تر خواهد شد.



اگر امروز حجم گزارش دهی شرکت ها و فرمت آن را با همین ۲ سال قبل مقایسه کنیم، یک جهش مثبت با اهمیت می بینیم که جا دارد از بانیان آن تشکر ویژه ای کنیم.

انتهای خبر

0
0