بورس پرس
1399/12/26
00:00
برنامه افزایش سرمایه ۵۳۸ تا ۳۷ درصدی پنج شرکت بورسی و فرابورسی

پنج شرکت بورسی و فرابورسی از برنامه افزایش سرمایه ۵۳۸، ۵۱۷ ، ۳۰۰، ۱۶۷ و ۳۷ درصدی از سه محل تجدید ارزیابی، مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، پنج شرکت توسعه و عمران نائین، داروسازی فارابی، صبانور، نیروسرمایه و کیا الکترود شرق به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه ۵۳۸، ۱۶۷ ، ۵۱۷ ، ۳۰۰ و ۳۷ درصدی از سه محل تجدید ارزیابی، مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته خبر دادند.


براین اساس، "خعمرا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۸ به ۵۱ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی خواهد شد.


همچنین "دفارا" درصدد است سرمایه فعلی را از ۶۰ به ۱۶۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور سرمایه گذاری در طرح تولید داروهای خاص صورت می گیرد.


در این میان، "کنور" درنظر دارد سرمایه فعلی را از ۲۹۳.۶ میلیارد تومان به ۱.۸ هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال می شود تا قادر به شرکت در افزایش سرمایه شرکت های های سرمایه پذیر ،جبران مخارج سرمایه ای ، خرید و تکمیل پروژه ها و دارایی های سرمایه ای شود.


"نیرو" هم درصدد است سرمایه فعلی را از ۶.۴ به ۲۵.۹ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته به منظور رفع مشکلات کمبود نقدینگی، جلوگیری ازخروج نقدینگی و تثبیت وضعیت سودآوری صورت می پذیرد.


"کیا" نیز در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۱۶.۱ به ۲۲ میلیارد تومان را برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در بازار SME از محل سود انباشته برای اجرای طرح توسعه آهن اسفنجی اعمال خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0