سهم گلچین
1401/03/16
22:49
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ بورس همچنان پول حقیقی از دست می‌دهد 🔹در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۹۶۰میلیارد تومان وارد بازار سها...

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ بورس همچنان پول حقیقی از دست می‌دهد



🔹در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۹۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۷۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۰درصد یعنی هزار و ۹۰۰یلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۰درصد از کل معاملات شد.



🔹بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.



🔹سه نماد #وبملت، #فملی و #فغدیر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #بفجر، #مبین و #اسیاتک معطوف بود.



🔹مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک ملت معادل ۵۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فجر انرژی خلیج فارس با برتری ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.



🔹امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۶۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۹۶۰میلیارد تومان بود.



📌بیشترین ارزش معاملات سهام در بورس امروز/ ارزش کل معاملات به کانال چهار هزار میلیاردی بازگشت



🔹امروز در مجموع حدود چهار هزار و ۷۱۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #خودرو، #تفارس، #بفجر، #وبملت و #شپنا به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.



🔹در نخستین روز معاملاتی هفته معادل ۱۱۵میلیارد تومان سهام ایران خودرو دست به دست شد، تامین سرمایه خلیج فارس پس از معاملاتی به ارزش ۱۱۰میلیارد تومان دوم شد و سهام فجر انرژی خلیج فارس نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.



🔹سهام فجر انرژی خلیج فارس (#بفجر) با رشد ۱۷درصدی و سهام آلومراد (#فمراد) با رشد ۸.۷درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را شیرین کردند.



🔹بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که ۵۹۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۵۷۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.



🔹امروز ۶درصد از کل سهام فنرسازی زر (#خزر) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۰درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در پنج سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۴۹نماد نخست اختصاص داشت.

انتهای خبر

0
0