آکادمی هلاکوئی
1401/05/28
11:56
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۲۸ مرداد)

قیمت بیت کوین (BTC) روز پنجشنبه ۰.۳ درصد…

قیمت بیت کوین (BTC) روز پنجشنبه ۰.۳ درصد افزایش یافت و به روند چهار روزه افت متوالی خود پایان داد. ولی این شرایط مدت زیادی طول نکشید و با آغاز مجدد روند کاهش، قیمت بعد از شکسته شدن زیر خط روند نزولی خود، تا مرز ۲۲۷۰۰ دلار کاهش یافت. علی رغم اندک بهبودی که پس از آن مشاهده شد، این روند کاهشی ادامه یافت و با حدود ۶ درصد افت روزانه، به سطح فعلی خود در حدود ۲۲۰۲۹ دلار سقوط کرد. تغییرات اخیر، ارزش بازار بیت کوین را به حدود ۴۳۲.۸۷ میلیارد دلار رسانده و دامیننس آن همچنان در حدود ۴۰.۲٪ است.


در همین حال، علیرغم روند نزولی قیمت در این هفته ،کاهش ATR (میانگین محدوده واقعی) بیت کوین نشان دهنده کاهش نوسانات این ارز است. شاخص ترس و طمه در بازار کریپتو نیز امروز عدد ۳۳ در منطقه “ترس” را نشان می دهد.


طبق تازه ترین گزارش اقتصاد کلان، ۲۵۰,۰۰۰ آمریکایی برای هفته منتهی به ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) درخواست اولیه دریافت بیمه بیکاری را ارائه کرده اند که کمتر از ۲۶۵,۰۰۰ پرونده مورد انتظار بود. میانگین چهار هفته ای مطالبات بیمه بیکاری نیز با ۲ درصد کاهش به ۲۴۶۷۵۰ رسید که کمتر از میزان پیش بینی شده ۲۵۷۰۰۰ بود. ارقام غیرمنتظره وضعیت اشتغال نیز شواهدی تازه مبنی بر قدرت اقتصاد در ایالات متحده ارائه کرده اند، این در حالی است که سایر شاخص ها نشان دهنده کاهش رشد اقتصادی هستند.


با توجه به این اخبار مثبت اقتصادی، بازارهای سنتی بالاتر بسته شدند و شاخص فناوری نزدک ۰.۴ درصد و میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) و S&P ۵۰۰ به ترتیب ۰.۰۳ و ۰.۳ درصد افزایش یافتند.


در بازار کالاها نیز قیمت نفت خام ۲ درصد افزایش و گاز طبیعی ۰.۱ درصد کاهش یافت. طلا نیز اخیرا ۰.۲ درصد کاهش داشته است.


بازار28 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (28 مرداد)

در حالی که بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال بازار، بیشترین توجه را به خود جلب می کند، حرکات قیمت اتر (ETH) همچنان به عملکرد بهتر خود ادامه می دهد. نمودار قیمت ETH/BTC حاکی از افزایش ۴۵ درصدی نسبت ارزش این دو ارز از ۱۳ جولای (۲۲ تیر) تاکنون است.


این افزایش تا حدی ناشی از پیش‌بینی سرمایه‌گذاران و انتظار آنها برای راه اندازی هاردفورک Merge است که بلاک چین اتریوم را از پروتکل «اثبات کار» به پروتکل سریع‌تر و کارآمدتر «اثبات سهام» تبدیل می‌کند. فعالان بازار همچنین انتظار دارند که این تبدیل باعث کاهش عرضه اتر شود. همانطور که می دانید، کاهش عرضه یک دارایی منجر به ارزش گذاری بالاتر آن می شود.


در حال حاضر، اتریوم با کاهش ۴.۷۱ درصدی با قیمت ۱۷۵۵ دلار ترید می شود. بایننس کوین (۸.۰۴-٪) به زیر مارک ۳۰۰ دلار سقوط کرده و با قیمت ۲۸۱ دلار معامله می شود. ریپل نیز ۷.۵۵٪ کاهش یافته و به ۰.۳۴ دلار رسیده است. این افت قیمت در میان سایر رمزارزهای بزرگ بازار شدت بیشتری داشته و همگی در ۲۴ ساعت گذشته، بین ۱۱ تا ۱۴درصد کاهش را تجربه کرده اند. در میان آلتکوین های کوچکتر بازار نیز همین نوسانات منفی جریان دارند ولی لیدو دائو با کاهش ۱۶.۵۰ درصدی خود بیشترین افت قیمت را شاهد بوده و به ۲.۰۷ دلار رسیده است.


در مقابل، GNO به عنوان تنها دارایی سبزپوش امروز، ۶.۷۳ درصد افزایش قیمت داشته و اکنون ۱۸۷.۴۱ دلار قیمت دارد. گفتنی است که دیپگ شدن استیبل کوین HUSD نیز آنرا به مرز ۹۲ سنت کشانده است.


در نهایت، ارزش تجمعی بازار کریپتوامروز با کاهشی چند میلیارد دلاری به حدود ۱.۰۷۱ تریلیون دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0