بلومبرگ فارسی
1400/08/19
10:42
🔴 هسته‌ای شدن رولز رویس با تولید "راکتورهای مینیاتوری" دولت انگلیس قرار است تأمین مالی پروژه جدید رولز رویس برای ساخت اولین سری از راکتورهای کوچک ...

🔴 هسته‌ای شدن رولز رویس با تولید "راکتورهای مینیاتوری"



دولت انگلیس قرار است تامین مالی پروژه جدید رولز رویس برای ساخت اولین سری از راکتورهای کوچک هسته‌ای این کشور را به منظور حرکت به سمت انرژی پاک به عهده بگیرد.



دولت انگلیس قرار است تامین مالی پروژه جدید رولز رویس برای ساخت اولین سری از راکتورهای کوچک هسته‌ای این کشور را به منظور حرکت به سمت انرژی پاک به عهده بگیرد.



دولت که اخیرا با وجود کمبود انرژی به پروژه‌های هسته‌ای در مقیاس بزرگ تمایلی ندارد، آماده است ۲۸۳ میلیون دلار در پروژه رولزرویس برای ساخت راکتورهای کوچک مدولار یا SMR برای تولید برق هسته‌ای سرمایه‌گذاری کند.


رولز رویس که حدود ۸۰ درصد از این پروژه را در اختیار خواهد داشت، قرار است ۲۶۳ میلیون دلار دیگر به همراه دو شریک خود یعنی شرکت‌هایBNF Resources UK و Exelon Generation سرمایه گذاری کند.


کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی و انرژی انگلیس، روز سه‌شنبه طی اظهاراتی گفت:



این فرصتی است که یک بار در طول عمر برای بریتانیا رخ می دهد تا بیشتر از همیشه انرژی کم کربن تولید کند و استقلال انرژی خود را تضمین کند.



وی تاکید کرد: فناوری SMR به ما این امکان را می‌دهد که هزینه‌ها را کاهش دهیم و سریع‌تر تولید کرده و اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم برق پاک را به خانه‌های مردم بیاوریم و استفاده رو به کاهش خود از سوخت‌های فسیلی را حتی بیشتر از این کاهش دهیم.



سهام رولز رویس با انتشار اخباری مبنی بر حمایت و بودجه دولت، تقریبا ۴ درصد افزایش یافت. این شرکت انتظار دارد که کسب و کار SMR آن می تواند تا ۴۰۰۰۰ شغل ایجاد کند. این شرکت همچنین تاکید کرد که پتانسیل صادرات جهانی برای فناوری و انرژی SMRبی سابقه است.



به گفته تام گرترکس، مدیر اجرایی انجمن صنعت هسته‌ای انگیلس، حمایت دولتی از این برنامه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نشان می‌دهد که دولت در کنار نیروگاه های بزرگ برای رسیدن به کربن صفر، راکتورهای کوچک مدولار را می خواهد و به فناوری هسته ای به عنوان یک فناوری سبز اعتقاد دارد.



برخلاف نیروگاه‌های هسته‌ای سنتی، SMRها را می‌توان در کارخانه‌ها ساخت، سپس به راحتی حمل و در سایت‌هایی به اندازه دو زمین فوتبال مونتاژ کرد.


با این حال، هر SMR قادر به تولید انرژی کافی برای تامین انرژی حدود یک میلیون خانه است - همان چیزی که توسط حدود ۱۵۰ توربین بادی خشکی تولید می شود.


در حال حاضر، حدود ۲۱ درصد از تولید برق بریتانیا از انرژی هسته ای تامین می شود. برآوردهای رولزرویس نشان می دهد که بریتانیا به حدود ۱۶ SMR برای جایگزینی نیروگاه های هسته ای موجود برای تولید برق نیاز دارد.



https://www.thedailystar.net/business/global-economy/news/rolls-royce-launches-nuclear-reactor-business-۲۲۲۶۱۴۱



☑️


بلومبرگ فارسی✔️



انتهای خبر

0
0