بورس۲۴
1401/02/18
09:34
وساپا چه در دل خود دارد؟ چرا شفاف سازی نمی کند؟

سرمایه گذاری سایپا دارای پرتفوی بورسی و دارایی های ارزشمندی است؛ اما بر خلاف گروه ایران خودرو که در خصوص برنامه فروش این دارایی ها و ارزیابی آن شفاف سازی ها ومصاحبه های خوبی را انجام دادند، وساپا هیچ اقدامی در راستای شفافیت این موضوع نکرده و سبب سردرگمی سهامداران خود شده است.

وساپا چه در دل خود دارد؟ چرا شفاف سازی نمی کند؟

بورس۲۴ : سرمایه گذاری سایپا دارای پرتفوی بورسی و دارایی های ارزشمندی است؛ اما بر خلاف گروه ایران خودرو که در خصوص برنامه فروش این دارایی ها و ارزیابی آن شفاف سازی ها ومصاحبه های خوبی را انجام دادند، وساپا هیچ اقدامی در راستای شفافیت این موضوع نکرده و سبب سردرگمی سهامداران خود شده است.


1

برای مثال وساپا دارای مالکیت نزدیک ۹ درصدی سهام سایپا و بیش از ۳۸ درصدی سرمایه گذاری رنا می باشد؛ در حالی که بسیاری از این سهام (به اصطلاح تودلی) قرار است به فروش برسد و در حال ارزش گذاری هستند، وساپا از این غافله عقب مانده و هیچ شفاف سازی در خصوص برنامه برای این دارایی ها ندارد.


2

همچنین وساپا دارای مالکیت بسیار بالا در شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا به میزان بیش از ۴۰ درصد می باشد؛ لازم به ذکر است به صورت غیر مستقیم سهامدار سایپا نیز بوده ودارایی های خوبی دارد اما همچنان پرتفوی غیر بورسی شرکت هم غیر شفاف بوده و سهم غیر مستقیم وساپا از سهام سایپا مشخص نیست.


3

همچنین وساپا بر خلاف دیگر سرمایه گذاری ها که از فرصت بازار مثبت فروردین استفاده و اقدام به معاملات سهام و شناسایی سود خوبی از این طریق نموده اند هیچ فعالیتی نداشته و هیچ خرید و فروش سهامی انجام نداده است. به عبارتی کل مجموعه وساپا از جیب سهامداران در فروردین ماه حقوق ومزایا دریافت نموده و هیچ سودی در بازار مثبت فروردین حاصل نکرده اند.


به نظر می رسد انتظارات سهامداران در این شرکت بالاتر بوده و به مانند سایر سرمایه گذاری ها هم انتظار شفافیت بیشتر در این سهم در خصوص برنامه پرتفوی ارزشمند بورسی و غیر بورسی خود و هم انتظار فعال شدن وساپا به خصوص استفاده از نوسانات شرکت های خودرویی و شرایط مثبت بازار را دارند.

انتهای خبر

0
0