اقتصاد آنلاین
1399/11/27
13:45
ثبت بالاترین رکورد ۱۳ماهه برای قیمت نفت/ تنش‌های خاورمیانه از عوامل صعود بازار

به دنبال نگرانی‌های ناشی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، و همچنین امیدواری به بسته محرک آمریکا و کاهش محدودیت‌ها، قیمت نفت در روز دوشنبه به بالاترین حد خود در حدود ۱۳ ماه گذشته رسید.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی ؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل نگرانی‌ها در خصوص افزایش تنش در خاورمیانه که سبب برانگیختن خریدهای جدید شد، به بالاترین حد خود در حدود ۱۳ ماه گذشته رسید. از سویی بازار امیدوار است که بسته محرک آمریکا و کاهش محدودیت‌ها نیز باعث افزایش تقاضای سوخت و حمایت از بازار شود.


نفت برنت پس از صعود به ۶۳.۷۶دلار در هر بشکه که بالاترین سطح آن از ۲۲ژانویه ۲۰۲۰ بود، با ۱.۰۹دلار یا ۱.۸درصد افزایش، با قیمت ۶۳.۵۲دلار مورد معامله قرار گرفت.


معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱.۲۸دلار یا ۲.۲درصد افزایش یافت و به ۶۰.۷۵دلار در هر بشکه رسید. این قیمت بالاترین میزان از ۸ژانویه سال گذشته بود. در مجموع، قیمت نفت در هفته گذشته ۵درصد افزایش یافت.


فرماندهی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که پهپاد انفجاری متعلق به حوثی‌های یمن که فرودگاه بین‌المللی ابها در جنوب عربستان را هدف قرار داده بودند، ردیابی و منهدم کرد. این اخبار، به همراه امیدهای روزافزون به بسته محرک آمریکا و کاهش محدودیت‌ها که سبب تقویت اقتصاد و تقاضای سوخت می‌شود، سبب جهش بازار نفت شد.


از طرفی، قیمت نفت طی هفته‌های اخیر به دلیل کاهش عرضه از سوی عربستان سعودی و اوپک پلاس نیز افزایش یافته است. علاوه بر این، تقویت بازار سهام جهانی، سبب افزایش تمایل ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران شده است. بازار سهام آسیا روز دوشنبه، به دلیل موفقیت واکسن کرونا در سراسر جهان، به بالاترین حد خود رسید.


انتهای خبر

0
0