بورس پرس
1401/05/29
10:06
تولید برق با رشد دو برابری آمار ۸ ساله دولت روحانی به ۴.۲ هزار مگاوات رسید

ظرفیت تولید برق در سال نخست دولت سیزدهم با رشد دو برابری نسبت به دوره ۸ ساله دولت روحانی به ۴.۲ هزار از برنامه افزایش ۶ هزار مگاواتی رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، متوسط افزایش سالانه ظرفیت نیروگاهی در ۸ سال فعالیت دولت روحای ۲.۶ هزار مگاوات و بیشترین افزایش ظرفیت نیروگاهی طی یک سال، ۴.۹ هزار مگاوات مربوط به سال ۸۹ بود اما در دولت سیزدهم، مقرر شد با برنامه های فشرده و منظم، ظرفیت نیروگاهی به ۶ هزار مگاوات در سال نخست فعالیت دولت افزایش یابد.


بر اساس این گزارش از این برنامه، ۴.۴ هزار مگاوات در بخش به مدار بهره‌برداری وارد شدن واحدهای جدید نیروگاه های حرارتی در اقصی نقاط بود (۴.۲ هزار مگاوات واحدهای جدید حرارتی به‌علاوه ۱۸۳ مگاوات اولین واحد تفاهم‌نامه وزارت نیرو و صنعت) که تا امروز از این برنامه با افزایش ۳ هزار و ۲۷ مگاواتی، حدود ۶۸ درصد برنامه محقق شد.


همچنین ۱.۱ هزار مگاوات از برنامه ۶ هزار مگاواتی مربوط به ارتقای توان واحدهای نیروگاهی حرارتی موجود است که از این برنامه تا امروز با افزایش ۹۳۵ مگاوات از محل ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی و افزایش ۱۰۰ مگاواتی از محل رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری موجود، حدود ۹۳ درصد محقق شد.


بخشی از برنامه ۶ هزار مگاواتی مربوط به افزایش ۵۰۱ مگاواتی ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر است که از این برنامه با افزایش ۸۲ مگاواتی ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر در یک سال گذشته، تنها ۱۶ درصد محقق شد. با وجود آنکه از برنامه افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال نخست فعالیت دولت مردمی تا کنون ۴۲۰۰ مگاوات به‌بهره برداری رسیده، همین آمار محقق شده نیز دو برابر آمار متوسط سالانه افزایش ظرفیت تولید برق در ۸ سال فعالیت دولت تدبیر و امید است.


البته علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو اخیرا" اعلام کرده در آینده ای نزدیک ۱.۸ هزار مگاوات از ظرفیت باقی مانده این برنامه تکمیل و وارد مدار خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0