همفکران
1400/05/18
09:10
تغییر سهام سهامداران عمده/ روی خوش بازار به فولادی‌ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در گروه بانکی‌ها شاهد حمایت حقوقی ها از سهم هستیم، صندوق سرمایه‌گذاری امید لوتوس پارسیان ۱۶ میلیون از سهام بانک پارسیان و صندوق اندیشه زرین پاسارگاد ۴ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را خریداری کردند، شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا نیز ۱۰ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را بفروش رساند.


صندوق بازار گردانی تجارت ۱۰۸ میلیون از سهام بانک تجارت و صندوق اختصاصی بازار گردانی پاداش ۲ میلیون از سهام بانک سامان را خریداری کردند.



در گروه دارویی‌ها نیز همچنان شاهد حمایت حقوقی‌ها از برکت هستیم، صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا بیش از یک‌میلیون و ستاد اجرایی فرمان امام بیش ز ۳ میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کردند.


در سیمانی‌ها نیز، شرکت سرمایه‌گذاری سایه‌گستر سرمایه بیش از ۷ میلیون از سهام سیمان داراب را خریداری کرد، اما صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه ملل جمعا بیش از ۲ میلیون از سهام سیمان شمال و سیمان مازندران را بفروش رساند، شرکت سیمان فارس نو نیز بیش از ۱۰ میلیون از سهام سیمان سپاهان را بفروش رساند، این شرکت روز گذشته نیز ۲ میلیون از سهام سیمان سپاهان را بفروش رسانده بود.



فولادی‌ها همچنان با خرید روبرو هستند، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی نزدیک به ۳ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را خریداری کرد، شرکت صبا میهن بیش از ۲ میلیون سهام فولاد کاویان را خریداری کرد لازم به یادآوری است در روز معاملاتی گذشته نیز شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات بیش از ۴ میلیون از سهام فولاد امیرکبیر کاشان و شرکت آتیه فولاد نقش‌جهان نزدیک به ۴ میلیون از سهام توکا رنگ فولاد سپاهان را خریداری کردند.


در گروه بیمه‌ای‌ها، شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی ارزش زمان که روز معاملاتی گذشته بیش از ۵ میلیون سهام بیمه دی را خریداری کرده بود در اقدامی ۲ میلیون دیگر از سهام بیمه دی را خریداری کرد، همچنین صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی تجارت که روز گذشته ۶ میلیون از سهام بیمه تجارت نو را خریداری کرده بود روز یکشنبه بیش از ۴ میلیون از سهام این مجموعه را بفروش رساند.


شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته نزدیک به ۴ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی را خریداری کرده بود مجددا یک‌میلیون دیگر از سهام این مجموعه را خریداری کرد.


شرکت بیمه کوثر که روز شنبه ۷ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری غدیر را خریداری کرده بود، روز یکشنبه نیز ۲ میلیون از سهام این مجموعه را خریداری کرد،


همچنین صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین‌شهر بازهم خریدار اپال بود، این مجموعه بیش از ۳ میلیون از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس را خریداری کرد.



شرکت بیمه پاسارگاد،۱۸ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری پارس آرین را خریداری کرد، همچنین شرکت صادرفر ۱۷ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرد، صندوق بازار گردانی سپهربازارسرمایه ۱۰ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات را خریداری کرد.



انتهای خبر

0
0