رمزارز نیوز
1402/02/23
20:00
رقابت موافقان و مخالفان بیت کوین در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه!

انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه (۱۴ می) می‌تواند نقشی اساسی در آینده وضعیت مالی این کشور داشته باشد و همچنین، صنعت… مطالعه مطلب ...

انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه (۱۴ می) می‌تواند نقشی اساسی در آینده وضعیت مالی این کشور داشته باشد و همچنین، صنعت ارزهای دیجیتال محلی را تحت تاثیر قرار دهد؛ چون دو نامزد اصلی – رجب اردوغان و کمال قلیچ‌داراوغلو دیدگاه‌های کاملا متفاوتی دارند.


همان‌طور که پیش‌تر توسط رمزارز نیوز گزارش شده بود، اردوغان، رئیس‌جمهور فعلی، در سال ۲۰۲۱ علیه بیت کوین اعلام جنگ کرده و از تلاش‌های بانک مرکزی این کشور برای راه‌اندازی لیر دیجیتال حمایت کرده بود.


با این حال، وضعیت متزلزل اقتصاد این کشور، یکی از موضوعاتی است که مخالفان اردوغان بر روی آن تاکید می‌کنند. طبق گزارش‌ها، نرخ تورم در ترکیه یکی از بالاترین نرخ‌ها در جهان بوده و ارزش واحد پول رسمی آن، یعنی لیر ترکیه (TRY) اخیرا در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسیده است.


علی‌رغم موضع خصمانه اردوغان در قبال ارزهای دیجیتال، شهروندان این کشور تمایل فزاینده‌ای به دارایی‌های دیجیتالی نشان داده‌اند. در این میان، قلیچ‌داراوغلو هم به عنوان یکی از طرفداران ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و قول داده که آزادی و دموکراسی را برای ترکیه به ارمغان بیاورد. او می‌گوید، این همان چیزی است که جوانان می‌خواهند. او همچنین به فناوری‌های وب ۳ علاقه دارد و می‌گوید:


به محض اینکه به قدرت رسیدیم، ممنوعیت پی‌پال را برداشته و پلتفرم‌های وب ۳ را گسترش خواهیم داد. اکوسیستم‌های کارآفرینی ذینفعان اصلی ما خواهند بود.


علاوه بر این، قلیچ‌داراوغلو از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت رمزارزها به عنوان یک روش پرداخت در داخل مرزهای ترکیه انتقاد کرده است. بنابراین، می‌توان حدس زد که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال ترکیه در میان رای‌دهندگان به قلیچ‌داراوغلو باشند.


بر اساس نتایج یک نظرسنجی، پیش‌بینی می‌شود که قلیچ‌داراوغلو حدود ۴۹ درصد و اردوغان حدود ۴۳ درصد آرا را کسب کند.


انتهای خبر

0
0