بتاسهم
1400/12/09
21:26
🔻تصمیمات مهم ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت گوشت، برنج، روغن، پوشاک و لوازم خانگی 🔹در جلسه ستاد تنظیم بازار که وزرای صنعت معدن وتجارت، جهاد کشاور...

🔻تصمیمات مهم ستاد تنظیم بازار برای کاهش قیمت گوشت، برنج، روغن، پوشاک و لوازم خانگی



🔹در جلسه ستاد تنظیم بازار که وزرای صنعت معدن وتجارت، جهاد کشاورزی، دادگستری، اقتصاد و راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، پس از ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت روغن خوراکی، تصمیمات لازم برای تامین ارز مورد نیاز روغن اتخاذ و مقرر شد روند تامین روغن برای عرضه در بازار تسریع شود.



🔹کاهش قیمت برنج هندی از ۲۵ هزارتومان به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی از ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان از دیگر تصمیماتی بود که در این جلسه اتخاذ شد.



🔹در این نشست همچنین مقرر شد قیمت گوشت منجمد گوساله از ۱۱۷ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد.



🔹وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از عرضه مستقیم ۴۵۰۰ قلم کالا در فروشگاه های مختلف در سطح کشور ارائه کرد و گفت: اتحادیه پوشاک نیز در ۱۲۵ واحد بزرگ از ۱۰ اسفند تا ۲۰ فروردین عرضه مستقیم پوشاک را فعال خواهد کرد و در این طرح با مشارکت گسترده اصناف فعال در حوزه پوشاک، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف ارائه خواهد شد.



🔹همچنین پیرو جلسه وزارت صمت با تولیدکنندگان لوازم خانگی مقرر شد تا وضعیت قیمت ها دراین بازار به زمان شروع به کار دولت در شهریورماه بازگردد و اقدامات لازم برای تامین ۴۹۶ هزار جهیزیه با تخفیف مناسب برای زوج های جوان صورت گیرد.



🔹در ادامه این جلسه گزارش هایی مبنی بر عدم همکاری برخی واحدهای تولیدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان روند قیمت اقلام برخی از این واحدها نظیر گروه کارخانجات صنعتی تبرک را مورد بررسی قرار داده وگزارش آن را به ستاد تنظیم بازار اعلام کند.

انتهای خبر

0
0