بورس پرس
1400/10/06
00:00
حذف حجم مبنای ۱۹ نماد بازار پایه ای دارای صف خرید و فروش متوالی از چهارشنبه

فرابورس از تغییر حجم مبنای نمادهای حاضر در بازار پایه که ۲۰ جلسه متوالی در تمامی لحظات دارای صف خرید و فروش باشند به یک خبر داد که ۱۹ نماد از چهارشنبه مشمول این مصوبه جدید هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سروش خواجه حق وردی معاون نظارت بازار شرکت فرابورس طی اطلاعیه ای درخصوص حجم مبنای نمادهای دارای صف خرید و فروش در بازار پایه اعلام کرد: وفق مصوبات هیات مدیره این بورس به منظور افزایش نقدشوندگی در بازار پایه، مقرر شد در صورتی که هر یک از نمادهای مندرج در بازار پایه ۲۰ جلسه معاملاتی متوالی در تمامی لحظات دارای صف خرید و فروش باشند، حجم مبنای نماد پس از انجام اطلاع‌رسانی لازم از سوی این شرکت به یک تغییر خواهد یافت که در واقع بدون اعمال حجم مبنا قابل معامله خواهد بود.


در صورت انجام معاملات در نماد با قیمت‌های متفاوت از آستانه های قیمتی ( سقف و کف قیمتی)، حجم مبنای نماد معاملاتی بر اساس مقادیر مرتبط با فرمول حجم مبنا در تابلوی مربوط به محاسبه و اعمال خواهد شد.


اعلام ۱۹ نماد مشمول حذف حجم مبنا در بازار پایه


براین اساس، حجم مبنای نمادهای "حرهشا، ساذری، سنوین، شکف، فسدید، پارتا، ثقزوی، ثنظام، حاریا، خفناور، سخواف، سفارود، فالوم، فنرژی، قجام، گپارس، واحصا، وسنا، وشمال" از چهارشنبه ۸ دی به یک تغییر می یابد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0