فارس نیوز
1401/02/20
13:00
عقب‌نشینی ۵۷۱ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۷۵۱ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند ریزشی و نوسانی قرار گرفت، به گونه ای که شاخص کل در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۵۷۱ واحد نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۲۷ واحد رسید اما شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۲۰۷۶ واحد به رقم ۴۲۸ هزار و ۸۶۸ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۱۲۲ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۴۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۰.۴ درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۴۹ درصد رشد کردند.


شاخص آزاد شناور ۰.۱۱ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۱۶درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۱۲ درصد افزایش یافت.


امروز نمادهای پالایش نفت تبریز، صنعتی گل‌گهر و دامپروری پارس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی‌مس، چادرملو، پتروشیمی پردیس و فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۵ واحد عقب‌نشینی نسبت به روز قبل به رقم ۲۱ هزار و ۸۹ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۵۶ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۶۲ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۱۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای صنعتی مینو و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین ، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و پلیمر آریاساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و با توجه به اینکه فصل بهار هنگام برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی است عمده شرکت‌های بورسی و فرابورسی برای عملکرد سال گذشته خود سود شناسایی کرده‌اند و کسانی که اقدام به سهامداری کنند سودهای مناسب دریافت خواهند کرد، اما برای سرمایه‌گذاری جدید حتما باید با مطالعه و مشورت اقدام کنند.


انتهای پیام/


انتهای خبر

0
0