فارس نیوز
1402/02/30
14:54
کاهش ۲۳ هزار واحدی شاخص بورس

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با افت ۲۳ هزار و ۳۵۰ واحدی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز هفته در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش ۲۳ هزار و ۳۵۰ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.


همچنین شاخص کل هم‌وزن امروز با کاهش ۴ هزار و ۱۱۳ واحدی به رقم ۷۶۰ هزار و ۹۷۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است، به بیش از ۸ میلیون و ۴۹۲ هزار میلیارد تومان رسید.


همه شاخص‌های بورس امروز قرمزپوش شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز گذشته ۱.۰۱ درصد کاهش یافتند و دو شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۵۴ صدم درصد کاهش یافتند.


شاخص آزاد شناور به اندازه ۹۸ صدم درصد تضعیف شد، شاخص بازار اول بورس ۱.۲۷ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس به میزان ۶۹ صدم درصد کاهش یافت.


امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل با کاهش ۱۶۶ واحد به رقم ۲۸ هزار و ۹۱۶ واحد رسید. اما شاخص هموزن فرابورس با افزایش ۱۷ صدم درصدی روبرو شد.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶۰۸ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۷۹ هزار میلیارد تومان شد.


با این حساب، ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای شرکت‌های آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.



به گزارش فارس، کارشناسان بازار سرمایه معتقدند ترس موجود در بازار سرمایه به دلیل ریزش بورس در هفته های گذشته همچنان در بازار موجود است و در صورتی که قدرت خریداران از فروشندگان پیشی بگیرد، می توان امیدوار به رشد بورس بود.


پایان پیام/


انتهای خبر

0
0