همفکران
1401/03/29
11:10
#مجمع #تلیسه 📌 به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تلیسه نمونه با حضور بیش از 68 درصدی سهامداران در حال برگزاری است. ✅ عمده فعالیت شرک...

#مجمع


#تلیسه



📌 به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تلیسه نمونه با حضور بیش از ۶۸ درصدی سهامداران در حال برگزاری است.



✅ عمده فعالیت شرکت در حوزه دامپروری و مهمترین محصول شرکت شیر خام می باشد. در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰۰۰ تن شیر خام تولید کرده که نسبت به سال ۱۳۹۹ یک درصد رشد داشته است .۷۲۷۵ راس گله دارد که تقریبا نصف آنها مولد هستند و در دو واحد شهریار و حسن آباد نگهداری می شوند. همچنین شرکت ۳۵ هکتار اراضی زراعی و ۱ هکتار هم استخر پرورش ماهی دارد.



✅ طرح توسعه شرکت در دو فاز است که فاز اول تا سال ۱۴۰۳ و فاز دوم تا سال ۱۴۰۷ به بهره برداری می رسد. محل تامین مالی این پروژه از فروش دارایی های شرکت و اراضی شهریار است. هزینه کل پروژه حدودا ۲۰۰۰ میلیارد تومان می باشد و استان های مدنظر قزوین و زنجان بخاطر داشتن منابع آبی پایدار می باشند. بعد از اجرای پروژه به مجموع ظرفیت تولیدی شرکت ۴۰۰۰۰ تن افزوده می شود و و با مجموع ۹۰۰۰۰ تن نسبت به رقبا در جایگاه اول قرار می گیرد.



✅شرکت در سال ۱۴۰۰ حدودا ۳۶۵ میلیارد تومان فروش داشته است که عمده آن شیر خام با سهم ۸۱ درصدی و در رده های بعدی دام و ماهی و محصولات زراعی و کود می باشند. میانگین نرخ فروش شیر خام در سال ۱۴۰۰ حدودا ۶۲۲۶ تومان به ازای هرکیلوگرم بوده است



✅قیمت ۳۰ درصد نهاده های مصرفی شرکت شامل ذرت و جو و کنجاله سویا ۶ برابر شده و افزایش قیمت ۵۰ درصد دیگر نهاده های مورد نیاز شرکت شامل علوفه، یونجه و ذرت سیلویی را برای امسال حدودا ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته تخمین زده ایم.



✅بهای تمام شده هر لیتر شیر امسال ۱۰۵۰۰ و قیمت فروش هر لیتر شیر حدودا ۱۲۵۰۰ است.با این شرایط حاشیه سود خالص امسال به حدود ده درصد می رسد. البته شرکت در سال های گذشته با حاشیه سود ۲۲ درصدی نسبت به شرکتهای هم گروه جایگاه بهتری داشت.



✅ مشتریان اصلی و استراتژیک شرکت گروه میهن، شیرین عسل و گروه پاک می باشند.



✅ در سال ۱۴۰۰ درآمدهای عملیاتی شرکت ۵۸ درصد رشد و سود خالص ۵۰ درصد رشد داشته است. سود خالص سال ۱۴۰۰ از لحاظ ریالی حدودا ۷۰ میلیارد تومان بوده است. با توجه به افزایش نرخ شیر و همچنین افزایش بهای تمام شده برای امسال هم همین حدود فروش ریالی درنظر گرفته شده است. البته باید در نظر گرفت که برای رسیدن به مبلغ سود خالص سال ۱۴۰۰ شرکت در سال ۱۴۰۱ باید فروش دوبرابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اش داشته باشد.


Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0