آکادمی هلاکوئی
1401/03/22
16:00
جی‌پی مورگان می‌خواهد تریلیون‌ها دلار دارایی توکن‌شده را به DeFi بیاورد

جی‌پی مورگان (JPM) امیدوار است که راهی برای…

جی‌پی مورگان (JPM) امیدوار است که راهی برای توسعه دهندگان مالی غیرمتمرکز (DeFi) پیدا کرده باشد تا از پتانسیل تولید بازده دارایی های غیر رمزارزی استفاده کنند.


تایرون لوبان (Tyrone Lobban)، رئیس دارایی دیجیتال Onyx در JPMorgan، در صحبت با CoinDesk در Consensus ۲۰۲۲ در آستین، تگزاس، به تفصیل برنامه‌های DeFi درجه سازمانی این بانک را تشریح کرد و تاکید کرد که چقدر از دارایی‌های توکن‌شده وارد می‌شوند.


لوبان گفت: “به مرور زمان، ما به توکن کردن سهام خزانه داری ایالات متحده یا صندوق های بازار پول فکر می‌کنیم، به عنوان مثال، به این معنی که همه آنها می‌توانند به طور بالقوه به عنوان وثیقه در استخرهای DeFi استفاده شوند.” “هدف کلی این است که این تریلیون ها دلار دارایی را به DeFi وارد کنیم تا بتوانیم از این مکانیسم های جدید برای تجارت، استقراض [و] وام دهی استفاده کنیم، اما با مقیاس دارایی های سازمانی.”


DeFi سازمانی، عموما به معنای تحمیل محدودیت‌های «احراز هویت» (KYC) بر روی استخرهای وام‌دهی بدون مجوز کریپتوها است، که در بخش‌های نوآوری مانند Aave Arc و همچنین در پروژه بانک تجاری Siam و Compound Treasury شروع شده است.


برنامه‌های جی‌پی مورگان که شامل توکن‌سازی دارایی‌های سنتی است، به مقیاس بسیار بزرگ‌تری اشاره دارد. لوبان توضیح داد که او دو بخش مکمل را برای به ثمر رساندن DeFi در سطح بانکی می‌بیند.


یکی از مولفه‌ها، سیستم تسویه وثیقه مبتنی بر بلاک چین جی‌پی مورگان است که ماه گذشته برای نسخه های توکن‌شده سهام بازار پول بلک راک، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری شده در پول نقد و ابزارهای بدهی کوتاه‌مدت با نقدشوندگی بالا، تمدید شد. لوبان اشاره کرد که این نوع برنامه در بلاک چین دارایی دیجیتال Onyx، که در توکن دیجیتال داخلی بانک JPM Coin تسویه شده، ۳۵۰ میلیارد دلار حجم معاملات داشته است.


قطعه دوم پازل، پروژه آزمایشی اخیر است که توسط مقامات پولی سنگاپور هدایت شده و شامل JPMorgan ،DBS Bank و Marketnode است و “پروژه نگهبان” نامیده می‌شود. این سیستم، DeFi سازمانی را با استفاده از استخرهای نقدینگی مجاز که از اوراق قرضه و سپرده های توکن شده تشکیل شد‌ه‌اند، آزمایش می‌کند.


این سرمایه‌گذاری‌ها در DeFi شامل بلاک‌چین‌های عمومی می‌شوند و ساختاری مجاز از بسیاری جهات مشابه آنچه که توسط شرکت‌هایی مانند Aave Arc و Fireblocks انجام می‌شود، دارند. لوبان خاطرنشان کرد که یک تفاوت این است که تایید اطلاعات مشتری در Project Guardian توسط موسسات مالی بزرگی که در آن شرکت می‌کنند، انجام می‌شود. به عبارت دیگر، یک معامله گر جی‌پی مورگان باید ثابت کند که او حق معامله از طرف بانک وال استریت را دارد.


اعتبار قابل تایید


تفاوت دیگر، رویکرد جدید به DeFi است که با استفاده از بلوک‌های ساختمان هویت دیجیتال، مانند اعتبارنامه‌های قابل تایید W۳C انجام می‌شود.


لوبان گفت: “ما می خواهیم از اعتبارنامه های قابل تایید به عنوان راهی برای شناسایی و اثبات هویت استفاده کنیم، که برای مثال با مدل فعلی Aave متفاوت است.” اعتبارنامه‌های قابل تایید جالب هستند زیرا می‌توانند مقیاسی را که برای دسترسی به این استخرها نیاز دارید، بدون نیاز به حفظ وایت لیست آدرس‌ها، معرفی کنند. از آنجایی که اعتبارنامه‌های قابل تایید در زنجیره نگهداری نمی‌شوند، شما درگیر نوشتن این نوع اطلاعات در بلاک چین، پرداخت گس فی و غیره نیستید.


لوبان گفت: جی‌پی مورگان هنوز تصمیم نگرفته که با چه پلتفرم‌های DeFi همکاری کند، اما این انتخاب جزو پیشنهادات شناخته شده خواهد بود. TVL بالایی دارد و از بین پروتکل‌هایی خواهد بود که انتظارش را دارید. اما ما هنوز آن را مشخص نکرده ایم.


لوبان توضیح داد که در دو سال و نیم گذشته، جی‌پی مورگان بی سر و صدا در حال بررسی هویت دیجیتال در زمینه بلاک چین و دارایی های دیجیتال بوده است.


لوبان گفت: “اگر بتوانیم این لایه هویتی را در مقابل DeFi قرار دهیم که دسترسی مبتنی بر KYC را امکان‌پذیر می‌کند، هر یک از این پروتکل‌ها به طور طبیعی باید بتوانند از موسسات پشتیبانی کنند، بدون اینکه لزوما تغییرات زیادی در کاری که انجام می‌دهند به وجود آورند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0