بورس۲۴
1399/11/04
10:17
رتبه نخست ارزش معاملات آذر فرابورس از آن چه صنعتی شد؟

محصولات شیمیایی با ۱۰۳هزار و ۵۴۶میلیارد ریال دادوستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران را دهمین ماه امسال به خود اختصاص داد.

بورس۲۴ : محصولات شیمیایی با ۱۰۳هزار و ۵۴۶میلیارد ریال دادوستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران را دهمین ماه امسال به خود اختصاص داد.


تعداد ۵۹میلیارد و ۵۳۵میلیون ورقه بهادار در ۲۰میلیون و ۵۸۳هزار نوبت به ارزش ۱۸۵۴هزار و ۹۸۴میلیارد ریال در بازارهای فرابورس در دهمین ماه امسال طی ۲۱روز معاملاتی خرید و فروش شده است. این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۸۰میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۴هزار و ۵۰۶میلیارد ریال بوده است.


شاخص کل فرابورس نیز که معاملات دیماه امسال را از ارتفاع ۱۹هزار و ۶۸۹واحد آغاز کرده بود با ثبت افت ۱۱ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۱۷هزار و ۵۳۱واحد رسید.


این گزارش می افزاید: نگاهی هم به وضعیت صنایع مختلف در ماه گذشته در بازارهای فرابورس ایران نشان می‌دهد محصولات شیمیایی با ۱۰۳هزار و ۵۴۶میلیارد ریال دادوستد، سهم ۱۱درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.


فلزات اساسی نیز با ۸۱ هزار و ۷۳میلیارد ریال معادل ۹درصد، سرمایه‌گذاری‌ها با ۷۸ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال معادل ۸ درصد، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر با ۷۵ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال معادل ۸ درصد، بیمه و صندوق بازنشستگی بجز تامین اجتماعی با ۷۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال معادل ۸ درصد و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۶۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال معادل ۷ درصد به ترتیب رتبه‌های دوم تا ششم ارزش معاملات فرابورس را در دهمین ماه امسال از آن خود کرده‌اند.


انتهای خبر

0
0