ایبنا
1400/10/19
14:06
کاهش قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افت نرخ ارز

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در معاملات امروز، بهای طلا و سکه به دلیل کاهش نرخ ارز، با افت بیشتری همراه شده است.

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار ایبنا با اشاره با افت نرخ ارز به ویژه دلار در بازار امروز اظهار داشت: در حال حاضر بهای انواع طلا و سکه در بازار تهران با کاهش همراه است. این در حالی است که نرخ جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازار جهانی فلزات گران‌بها بدون تغییر در سطح ۱۷۹۸ دلار به ازای هر اونس قرار دارد.


کشتی آرای در ادامه با تاکید بر این که قیمت‌ها در بازار امروز تحت تاثیر اخبار مثبت از مذاکرات احیای برجام در وین با افت همراه شده است، اظهار داشت: در حال حاضر هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش قیمت به رقم ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.


وی افزود: هر نیم سکه بهار آزادی نیز در حال حاضر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در معاملات دومین روز هفته به رقم ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر سکه یک گرمی بانک مرکزی در حال حاضر، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز به رقم ۵ میلیون و ۹۰ هزار تومان رسیده و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.


نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پایان افزود: حباب سکه امامی در بازار امروز، به رقم ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.


انتهای خبر

0
0