سنا
1400/04/06
14:19
انعقاد ۴۵۸ هزار قرارداد آتی در ۱۲ سررسید معاملاتی

در جریان سومین ماه از سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۵۸ هزار قرارداد آتی در ۱۲ سررسید معاملاتی و بر پایه ۵ دارایی نقره، زعفران نگین و پوشال، پسته و زیره سبز در بورس کالا منعقد شد و ارزشی بالغ بر ۸۱۴۹ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال را در پی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بررسی روند معاملات بازار قراردادهای آتی بورس کالا در خردادماه امسال نشان می دهد که دو محصول نقره و زعفران نگین رقابت تنگاتنگی را در ثبت بالاترین ارزش معاملات داشتند هر چند که زعفران نگین برنده این رقابت بود و توانست بالاترین حجم و ارزش معاملات ماهانه را از آن خود کند.


در این ماه، ۲۷۰ هزار و ۸۸۴ قرارداد آتی زعفران نگین در سررسیدهای تیر، شهریور و آبان ماه منعقد شد و ارزشی بالغ بر ۳۸۵۴ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریالی برای آن رقم خورد.


همچنین ۱۷۷ هزار و ۴۸۰ قرارداد آتی نقره برای دوره های تحویل خرداد، مرداد و مهرماه امسال نیز ارزشی حدود ۳۸۴۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریالی را در پی داشت.


معامله‌گران در سررسیدهای آبان و شهریور ماه سال جاری ۶۸۷۵ قرارداد آتی زعفران پوشال را نیز منعقد کردند و ارزش معاملات این محصول نیز به ۷۱ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال رسید. انعقاد ۱۶۹۳ قرارداد آتی پسته برای تحویل در دو سررسید خرداد و مرداد ماه سال جاری نیز ارزش ۲۷۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریالی را رقم زد.


در پایان اینکه معامله‌گران در خرداد ماه امسال ۱۵۶۲ قرارداد آتی زیره را برای تحویل در دو سررسید خرداد و مهر ماه در حالی منعقد کردند که ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریالی برای آن به ثبت رسید.


انتهای خبر

0
0