کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/06/05
13:46
✅رشد ۷هزار واحدی شاخص کل بورس 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۷۶۷۱ واحد رشد کرده و به رق...

✅رشد ۷هزار واحدی شاخص کل بورس



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۷۶۷۱ واحد رشد کرده و به رقم یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید.


🔷️از سویی شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۲۰۷۷ واحد افزایش یافته و در رقم ۴۱۰ هزار و ۳۲۷ واحد متوقف شد. معامله‌گران در این بازار ۴۳۷ هزار معامله به ارزش ۴۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است که پتروشیمی پردیس، معدنی و صنعتی چادرملو، پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی گل گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز ۶۹واحد افزایش یافته و نهایتا در رقم ۱۹ هزار و ۳۹۰ واحد متوقف شد. فعالان در این بازار ۲۳۶هزار معامله به ارزش ۴۰هزار و ۷۹۳میلیاردریال انجام دادند.


🔷️لازم به ذکر است که پلیمر آریاساسول، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان و تولید برق عسلویه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس ایجاد کردند.



انتهای خبر

0
0