سنا
1401/01/23
13:51
دست به دست شدن قریب به ۱۸ میلیارد برگه اوراق بهادار

در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۷ میلیارد و ۶۵۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال و در بیش از ۸۵۳ هزار و ۷۴۶ نوبت معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شاخص کل بازار بورس تهران امروز (سه‌شنبه، ۲۳ فروردین ماه) با ۳۳ ‌هزار و ۵۲۲ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۴۵ هزار واحدی قرار گرفت.


امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۶۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال و در ۴۸۸ هزار و ۳۶۸ نوبت معامله شد.


همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۷۴۶ واحد کاهش به ۳۸۰ هزار و ۲۹۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار هزار و ۲۰۴ واحد افت به ۲۳۶ ‌هزار و ۹۹۳ واحد رسید.


شاخص بازار اول، ۳۲ ‌هزار و ۳۵۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۳ هزار و ۴۰۴ واحد کاهش داشتند.


علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۶۵ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۲۲۳ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۹۴ واحد، تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) با ۹۴ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۷۵ واحد و به پرداخت ملت (پرداخت) با ۶۹ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.


در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۲۶۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۵۱۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۲۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۳۵۱ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۱۵۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۱۴۶ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۱۰۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.


بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرمایه گذاری سایپا (وساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت تهران (شتران)، گروه بهمن (خبهمن)، گسترش سرمایه‌گذاری رنا (ورنا) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند.


گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۲۴۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال دادوستد شد.


آخرین وضعیت شاخص فرابورس


شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۵۹ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۹۳۰ واحد رسید.


در این بازار ۶ میلیارد و ۱۲۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۵ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۷۹ هزار و ۱۲۹ نوبت بود.


نمادهای شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی مارون (مارون)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس (کپرور) و بیمه کوثر (کوثر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.


همچنین فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


انتهای خبر

0
0