همفکران
1400/06/17
09:10
تغییر سهام سهامداران عمده/ صف خرید به سیمانی‌ها بازگشت

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در بانکی‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی ملت ۷ میلیون از سهام بانک ملت را خریداری کرد، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی بانک تجارت ۳۷ میلیون از سهام بانک تجارت، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بیش از یک‌میلیون از سهام پست‌بانک ایران را خریداری کرد؛ صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان که روز یکشنبه ۵۰ میلیون از سهام بانک پارسیان را بفروش رسانده بود، مجددا ۲ میلیون از سهام این بانک را خریداری کرد در بانک سینا نیز صندوق بازار گردانی بانک سین ۷ میلیون از سهام بانک سینا را خریداری کردند.


اما در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی همواره خریدار سهام فولاد مبارکه اصفهان است، این مجموعه مجددا در اقدامی ۱۶۴ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرد همچنین شرکت صبا میهن نیز بیش از یک‌میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری کرد اما این شرکت (شرکت صبا میهن) در اقدامی ۳۰ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را بفروش رساند.


شرکت صادر فر که طی این هفته بیش از ۱۰۳ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرده بود مجددا ۶۲ ‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد.


در سیمانی‌ها، شرکت سرمایه‌گذاری سایه‌گستر سرمایه که روز گذشته بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان داراب را خریداری کرده بود مجددا بیش از ۲ میلیون از سهام سیمان داراب را خریداری کرد، صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین یک‌میلیون از سهام سیمان دورود و صندوق سرمایه‌گذاری سینا بهگزین نیز خریدار شرکت سیمان ایلام بود همچنین شخص حقیقی بیش از ۲ میلیون از سهام سیمان مازندران را خریداری کرد، در سیمان شاهرود نیز صندوق سرمایه‌گذاری سروسودمندمدبران خریدار بود.


در روز سه‌شنبه، شرکت سرمایه‌گذاری سایه‌گستر سرمایه ۵۶ میلیون از سهام بیمه ملت، دو شخص حقیقی جمعا ۴۵ میلیون از سهام بورس کالای ایران، شرکت سامان تجارت تدبیر ایرانیان ۱۵ میلیون از سهام توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه را خریداری کردند.


همچنین صندوق. س.ا.ب.صباگسترنفت وگازتامین ۴۱ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری صبا تامین و صندوق سرمایه‌گذاری. ا.ب.ارزش‌آفرین ۲۵ میلیون از سهام خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری را بفروش رساندند در واسپاری ملت نیز شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان نزدیک به ۸ میلیون، شرکت بهساز مشارکت‌های ملت ۱۰ میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری. ا.بازار گردانی ملت ۲ میلیون از سهام این مجموعه را بفروش رساندند همچنین شرکت سرمایه‌گذاری ص.شیمیایی امید فارس نیز ۷۰ میلیون از سهام صنایع شیمیایی فارس را بفروش رساند.



انتهای خبر

0
0