بورس پرس
1400/03/25
00:00
مجوز مصرف واکسن ایرانی کووبرکت صادر شد/ موثرترین و بی‌خطرترین در دنیا !

وزیر بهداشت از صدور مجوز مصرف واکسن ایرانی کووبرکت خبر داد و گفت: مجوز واکسن پاستور هم هفته آینده صادر و تا پایان پاییز سال جاری جمعیت هدف، واکسینه می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سعید نمکی در مراسم افتتاح طرح های درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به صدور مجوز مصرف واکسن ایرانی کووبرکت گفت: مجوز واکسن پاستور هم هفته آینده صادر و بزودی تزریق واکسن رازی و فخرا نیز به جمع واکسن‌های مصرفی اضافه می‌شود.


وی افزود: روند واکسیناسیون از هفته جاری و آینده تسریع می‌شود و با ظرفیت ایجاد شده، همه جمعیت هدف ایران تا پایان پاییز سال جاری واکسینه خواهند شد.


این مقام مسئول ادامه داد: راهی که در راستای تولید واکسن داخلی در یک سال اخیر طی شد، باید در ۲۰ سال انجام می‌شد. با افتخار اعلام می کنم واکسن ایرانی کم عارضه‌ترین، موثرترین و بی‌خطرترین واکسن دنیا است.


نمکی درباره واردات واکسن هم گفت: ایران ۲۰ میلیون دوز از چین خریداری کرده اما حدود پنج میلیون وارد شده است.


براساس این گزارش، گروه دارویی برکت که با سرمایه ۵۸۰ میلیارد تومانی در بورس حضور دارد و متعلق به ستاد اجرایی امام است پیش از این اقدام به راه‌اندازی اولین خط تولید انبوه واکسن ایرانی با ظرفیت ۱.۵میلیون دوز در یکی از زیرمجموعه ها به نام شرکت شفا فارمد کرده بود .


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0