بورس۲۴
1400/05/19
16:45
رضایتمندی سهامداران از مجمع عمومی سالیانه تی‌پی‌کو / ثبت یک رکورد؛ تقسیم سود ۴۷۵۰ ریالی

محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا در این مجمع شخصا حضور، و جریان و روند برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین را زیر نظر داشت. ریاست مجمع: دکتر جلال بهارستان، ناظران: دکتر سامان راجی و دکتر محمدابراهیم راعی و دبیر: مهندس علیرضا برقی بودند.

رضایتمندی سهامداران از مجمع عمومی سالیانه تی‌پی‌کو / ثبت یک رکورد؛ تقسیم سود ۴۷۵۰ ریالی

بورس۲۴ : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین، هلدینگ دارویی شستا دوشنبه ۱۸ امرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.


دکتر محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا در این مجمع شخصا حضور، و جریان و روند برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین را زیر نظر داشت.


ریاست مجمع: دکتر جلال بهارستان، ناظران: دکتر سامان راجی و دکتر محمدابراهیم راعی و دبیر: مهندس علیرضا برقی بودند.


دکتر پویا فرهت، مدیرعامل تی‌پی‌کو ابتدا با ارائه یک گزارش جامع و مبسوط از عملکرد شرکت‌های گروه دارویی تامین؛ که در سال مالی منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۰ غالبا رشدهایی بسیار خوب و چشم‌افسا داشتند؛ رضایت اولیه را در میان سهامداران این هلدینگ بزرگ دارویی کشور براتگیخت.


فرهت گفت:


تی‌پی‌کو در سال گذشته فقط در یک مورد، موفق به دریافت ۴۱ گواهینامه GMP شده است؛ اهل فن می‌دانند یعنی چه؛ در سالی که غالب شرکت‌های دارویی دنبال گذران مجموعه‌های خود بودند و هستند، تعدادی از شرکت‌های گروه دارویی تامین قدم‌هایی بسیار ارزشمند برداشتند و در یک اقدام رو به جلو خطوط خود را اصلاح کرد و به استانداردها رساندند این در کنار رشد شاخص‌های تولید و سودآوری بود، و هیچ چیز متوقف نشد.


مقایسه آمار شرکت‌های بورسی دارویی با سایر همتایان در صنعت بخشی دیگر از سخنان دکتر فرهت را تشکیل می‌داد. او گفت: این موضوعات با حفظ و روند رشد سهم بازار تی‌پی‌کو محقق شده است. ما در بخش طراحی و اجرای پرتعداد سامانه‌های مدیریتی و عملکردی که پیش از این موجود نبود، هارمونی و انتظامی مهم را مسیرهای پیش رو دامن زدیم و این سامانه‌ها احاطه لازم را برای کنترل و رصد و پایین آوردن ضریب خطا فراهم آورد.


دکتر پویا فرهت، مدیرعامل با ارائه این گزارش، درباره ریز عملکرد و شفافیت مالی، نسبت‌ها و بهبود شاخص‌های مالی هلدینگ و همچنین عرضه‌ی سهام دو شرکت در بورس هم سخن گفت: عرضه سهام «داروسازی دانا» (غیرمدیریتی) و «آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران» (مدیریتی) را در آینده نزدیک در دستور کار خود قرار داده‌ایم.


همچنین اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها، و نگه‌داشت نسبت هزینه مالی به فروش در کمترین میزان ممکن در صنعت، و اشاره به سهم ۱۰ درصدی محصولات جدید از کل فروش، دریافت ۴۱ گواهینامه GMP و ... از دیگر موضوعات ارزشمند گزارش مدیرعامل بود. گزارشی که در پایان به‌قدری بر سهامداران موثر افتاد که به دعوت یکی از ایشان، حاضران ایستادند و برای این گزارش مثبت و بسیار مطلوب تی‌پی‌کو را تشویق کردند.


دریک نگاه:


-تی‌پی‌کو سال مالی موفقی را پشت سر گذاشت.


-مدیرعامل و هیات مدیره شستا و همچنین قریب به اکثریت سهامداران از گزارش عملکرد قرائت شده اظهار رضایت و خرسندی داشتند به‌گونه‌ای که دکتر رضوانی‌فر پس از مجمع، در حساب کاربری خود شخصا از تلاش‌های مدیران و کارکنان تی‌پی‌کو تقدیر کرد.


-تی‌پی‌کو موفق به اخذ گزارش مقبول برای صورت‌های مالی تلفیقی هلدینگ شد


-رشد سود خالص و فروش چشمگیر بود


-همچنین سود تقسیمی حداکثری و برای هر سهم ۴۷۵۰ ریال تعلق گرفت که خودش یک رکورد در سال‌های فعالیت این هلدینگ بزرگ دارویی کشور به‌حساب می‌آمد.


-متن توئیتری دکتر رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا برای تی‌پی‌کو که بلافاصله بعد از مجمع در صفحه شخصی ایشان انتشار یافت:


سودآوری همه شرکت‌ها، افزایش سهم بازار، رشد حاشیه سود ناخالص، عملیاتی و خالص، اخذ ۴۱ گواهی GMP و عرضه ۱۶۸ محصول جدید با تحقق سود خالص تلفیقی ۳۳۰۰ میلیارد تومانی بخشی از دستاوردهای هلدینگ دارویی شستا در مجمع سال ۹۹ بود. از کارکنان، مدیران، و مدیریت هوشمندانه مدیرعامل هلدینگ سپاسگزارم.


منبع : امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو

انتهای خبر

0
0