بااقتصاد
1400/09/03
14:23
ظرفیت تولید ماهانه پی‌وی‌سی پتروشیمی غدیر ۳۰۰۰ هزار تن افزایش یافت

تولید پتروشیمی غدیر با رفع موانع تولید ماهانه به صد درصد ظرفیت اسمی رسید.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، بنا به اعلام روابط عمومی شرکت پتروشیمی غدیر، با اشاره به اجرای پروژه کلیدی رفع موانع و گلوگاه‌های تولید در پتروشیمی غدیر، با همت و اراده متخصصان این شرکت و قبول ریسک توسط مدیرعامل، برای نخستین بار در پنج سال گذشته عملیات پاکسازی و تمیزکاری هفت راکتور اصلی خط تولید «پی. وی. سی» پتروشیمی غدیر با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های داخلی بدون حادثه و با موفقیت انجام شد.



با اجرای این پروژه رفع گلوگاه‌های تولید، علاوه بر بهبود کمی و کیفی تولید محصولات، ظرفیت تولید روزانه «پی. وی. سی» غدیر از ۳۰۰ به حدود ۴۲۰ تن در روز افزایش یافته؛ که به عبارت دیگر با رفع موانع تولید ماهانه بیش از ۳۰۰۰ هزار تن به تولید پی. وی. سی پتروشیمی غدیر افزوده شده است.



در کنار افزایش توان تولید، صرفه جویی در مصرف آب کولینگ، کاتالیست و بهبود راندمان و فرآیند تولید از دیگر اهداف اجرای این پروژه است که با ایجاد کارگروه فنی به ریاست مدیرعامل جدید پتروشیمی غدیر، دلایل مختلف کاهش تولید پی. وی. سی به دلیل اختلال در فعالیت راکتور‌های این مجتمع پتروشیمی بررسی و در نهایت با اجرای این پروژه مشکلات و موانع تولید به طور کامل برطرف می‌شود.



بر اساس این گزارش در صورت تامین پایدار و مطمئن خوراک توسط بالادستی امکان تولید بالاتر از ظرفیت طراحی شده در پتروشیمی غدیر فراهم شد و پیش بینی می‌شود امکان ثبت حدنصاب جدید تولیدی تا پایان سال جاری فراهم شود؛ علاوه بر این در راستای برنامه استمرار تولید پتروشیمی غدیر به زودی عملیات تعویض یکی از مبدل‌های واحد «وی. سی. ام» انجام خواهد شد.



شرکت پتروشیمی غدیر از ظرفیت تولید سالانه ۲۷۰ هزار تن محصول شامل ۱۲۰ هزار پلی وینیل کلراید «پی. وی. سی» و ۱۵۰ هزار تن «وی. سی. ام» وینیل کلراید منومر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی «بندر ماهشهر» برخوردار است.

انتهای خبر

0
0