مجید سلطانی
1400/08/28
20:32
با این حجم از فروش اوراق قطعا اقتصاد سال آینده مشکل خواهد داشت دکتر عبدالکریم حسین پور، دکترای اقتصاد- هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه خلیج فارس بوش...

با این حجم از فروش اوراق قطعا اقتصاد سال آینده مشکل خواهد داشت



دکتر عبدالکریم حسین پور، دکترای اقتصاد- هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه خلیج فارس بوشهر :


▫️با این حجم از فروش اوراق قطعا اقتصاد کشور در سال آینده مشکل خواهد داشت. تنها راه فرار از مشکلات فعلی اقتصادی با وجود تحریم ها، توسل به اقتصاد داخلی و پتانسیل بازار سرمایه است.



▫️متاسفانه در سال آخر دولت قبل به عمد یا غیر عمد اعتماد مردم را به بازار سرمایه از بین بردند. دولت نباید با فروش بیشتر اوراق همین نقدینگی باقیمانده را از بین ببرد.



▫️دولت باید از طریق پتانسیل بازار سرمایه، نقدینگی را از سایر بازارها (بازار خودرو، طلا و دلار) به بازار سرمایه هدایت کند و شرکت‌های تولیدی را رونق دهد.



▫️متاسفانه در ماه‌های اخیر سرمایه‌ها از بازار سرمایه خارج و به سمت خرید دلار و طلا و مسکن در خارج از کشور هدایت شده‌اند و وزارت اقتصاد نباید همین اعتماد باقیمانده را از بین ببرد. چرا نقدینگی سرگردان باید جذب ارزهای دیجیتال شود، ولی جذب بازار سرمایه نشود؟



▫️دولت باید به سرعت جراحی اقتصادی را در پیش گیرد و از قیمت گذاری دستوری در بازارها خارج شود تا صنایع رونق گیرند و سایر بخش‌ها و مردم نیز از این رشد تولید بهره‌مند شوند.

انتهای خبر

0
0