بورس پرس
1400/11/04
16:44
معاملات مشکوک یک پتروشیمی، پنج شرکت سرمایه گذاری + ۹ نماد دیگر

در روز افت ۲۱.۸ هزار واحدی شاخص، یک پتروشیمی، پنج شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با روند نزولی آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحدی و عقی نشینی در کانال یک میلیون و ۲۳۴ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۳.۲ و ۱۵۷.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به فروش اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به تجلی توسعه معادن و فلزات با داد و ستد ۱.۳ میلیارد سهم و سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، ایران خودرو، سایپا به همراه پالایشگاه تهران با تقاضای ۳۰۶، ۲۱۹، ۱۸۲ و ۱۸۱ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۰ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، رهشاد سپاهان شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد ۲.۸ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۷۶۶.۶ هزار سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های درخشان تهران ، سرمایه گذاری مس سرچشمه، مواد ویژه لیا ، فولاد افزا سپاهان، کارت اعتباری ایران کیش ، سرمایه گذاری پارس آریان ، کاشی پارس، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان ، توزیع دارو پخش، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری افتخار سهام ، پتروشیمی خراسان، فولاد خراسان و داروسازی تولید دارو، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور یک پتروشیمی، پنج شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0