اخبار اکس نوین
1400/06/22
11:16
۴۸ درصد مردم برزیل از تبدیل بیت کوین به ارز رسمی خود حمایت می‌کنند

اکس نوین: نظرسنجی اخیر شرکت Sherlock Communications نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مردم برزیل با تبدیل بیت کوین به ارز رسمی این کشور و پیروی از السالوادور موافق هستند. برزیل نسبت به بیت کوین خوش‌بین است بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان از تبدیل بیت کوین به واحد پول قانونی حمایت کردند. ۱۷ درصد از این افراد اعلام کردند به‌طورجدی از این اتفاق حمایت می‌کنند و ۳۱ درصد حمایت متوسطی نشان دادند. در مقابل، ۲۱ درصد با این ایده مخالفت کردند که از آنها ۹ درصد اعلام کردند که اکیدا با تبدیل بیت کوین به ارز دیجیتال قانونی مخالف‌اند. ۳۰ درصد دیگر پاسخ‌دهندگان نیز در رابطه…

اکس نوین : نظرسنجی اخیر شرکت Sherlock Communications نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مردم برزیل با تبدیل بیت کوین به ارز رسمی این کشور و پیروی از السالوادور موافق هستند.


بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان از تبدیل بیت کوین به واحد پول قانونی حمایت کردند. ۱۷ درصد از این افراد اعلام کردند به‌طورجدی از این اتفاق حمایت می‌کنند و ۳۱ درصد حمایت متوسطی نشان دادند. در مقابل، ۲۱ درصد با این ایده مخالفت کردند که از آنها ۹ درصد اعلام کردند که اکیدا با تبدیل بیت کوین به ارز دیجیتال قانونی مخالف‌اند. ۳۰ درصد دیگر پاسخ‌دهندگان نیز در رابطه با این ایده بی‌تفاوت بودند.


این نظرسنجی با هدف بررسی حمایت از بیت کوین و ارزهای دیجیتال در کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی انجام شد و پاسخ‌دهندگان در کشورهای آرژانتین، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، السالوادور، ونزوئلا و مکزیک در آن شرکت کردند. از بین تمامی کشورها اما برزیلی‌ها بیشترین حمایت را برای بیت کوین نشان دادند.


به نظر می‌رسد علاقه برزیلی‌ها تنها بر روی بیت کوین متمرکز شده باشد. بیت کوین در میان تمامی افراد شرکت‌کننده، آشناترین ارز دیجیتال بود و ۹۲ درصد اعلام کردند که نام آن را شنیده‌اند. اتریوم با ۳۱ درصد و لایت کوین با ۳۰ درصد پس از بیت کوین شناخته‌ترین ارزهای دیجیتال بوده‌اند.


علیرغم تصور رسانه‌ها از بیت کوین به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری «خطرناک» حمایت برزیلی‌ها مبتنی بر درک اقتصادی است. ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که به دلیل محافظت در برابر تورم و بی‌ثباتی مالی به سمت بیت کوین می‌روند. ۵۵ درصد تنوع سبد سرمایه‌گذاری و ۳۷ درصد پیروی از روندهای فناوری را دلیل خود برشمردند.


این نظرات، مطابق با دیدگاه دولت السالوادور است که در چند روز اخیر، صدها واحد بیت کوین خریداری کرده است. نجیب بوکله، رئیس‌جمهور این کشور اطمینان دارد که تصمیم او برای سرمایه‌گذاری و استفاده از بیت کوین به‌عنوان واحد پول قانونی به نفع مردم خواهد بود و کشور را به جلو حرکت خواهد داد.


لوئیز ادواردو آبرو حداد، مشاور بانک شرلوک، در رابطه با اهمیت اولین قدم السالوادور در هدایت دیدگاه‌ها و اقدامات کشورهای همسایه در مورد بیت کوین گفت:


تصمیم السالوادور می‌تواند مرجعی عالی برای کشورهای آمریکای لاتین در رابطه با چگونگی ادغام بلاک چین و ارزهای دیجیتال دیگر در اقتصاد خود و ایجاد رفاه برای شهروندان باشد.


منبع cryptopotato


انتهای خبر

0
0