بورس۲۴
1401/12/01
10:55
بازار سیمان در هفته ای که گذشت

در هفته سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ ، مجموع ارزش معاملات محصولات سیمانی دربورس کالا با رشد ۱۲٪ نسبت به هفته قبلی به ۶۸۴ میلیارد تومان رسید و تقریبا ۱ میلیارد تن سیمان به نرخ متوسط هر کیلو ۶۸۳ تومان معامله شد. شرکت های سیمان ساوه ، هرمزگان ، آبیک و تهران به ترتیب با ۳۸ ، ۳۵ ، ۳۵ و ۳۴ میلیارد تومان فروش بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرده اند. همچنین سیمان هرمزگان با فروش هر کیلو سیمان به نرخ ۹۴۵ تومان ، گرانترین نرخ فروش را به خود اختصاص داده است.

بازار سیمان در هفته ای که گذشت

بورس۲۴ : در هفته سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ ، مجموع ارزش معاملات محصولات سیمانی دربورس کالا با رشد ۱۲٪ نسبت به هفته قبلی به ۶۸۴ میلیارد تومان رسید و تقریبا ۱ میلیارد تن سیمان به نرخ متوسط هر کیلو ۶۸۳ تومان معامله شد. شرکت های سیمان ساوه ، هرمزگان ، آبیک و تهران به ترتیب با ۳۸ ، ۳۵ ، ۳۵ و ۳۴ میلیارد تومان فروش بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرده اند. همچنین سیمان هرمزگان با فروش هر کیلو سیمان به نرخ ۹۴۵ تومان ، گرانترین نرخ فروش را به خود اختصاص داده است.


نرخ فروش (۹۴۵ تومان در هر کیلو) و ارزش معاملات سیمان هرمزگان (۳۵ میلیارد تومان ) نسبت به هفته قبلی تغییر چندانی نداشته و حجم تقاضای ثبت شده ۱.۳ برابر عرضه شرکت محاسبه شده است. حجم عرضه این شرکت در این هفته ۳۷ هزار تن ثبت شده است.


سیمان آبیک با فروش ۵۰.۴ هزارتن سیمان ، بیشترین حجم عرضه را ثبت کرده است . هر کیلو سیمان این شرکت به نرخ ۶۹۴ تومان معامله شده است. قدرت تقاضا و عرضه برای محصولات این شرکت برابر بوده است ( نسبت ۱)


در این هفته ، سیمان تهران و ساوه بیشترین جذابیت را برای مشتریان داشته و قدرت تقاضای بالایی برای محصولات این دو شرکت سیمانی رویت شد. ( قدرت تقاضا ۱.۶ برابر عرضه )


سیمان ساوه که محصولاتش را به نرخ ۸۵۲ تومان در هر کیلو عرضه کرده ، بیشترین افزایش نرخ نسبت به هفته قبل را ثبت کرده است ( افزایش نرخ ۱۶٪ نسبت به نرخ فروش هفته گذشته : ۷۳۱ تومان در هر کیلو ) . همچنین ارزش معاملات شرکت نیز در این هفته با رشد ۳۴.۶٪ نسبت به هفته گذشته به ۳۸ میلیارد تومان رسید. پس از سیمان آبیک ، سیمان ساوه با عرضه ۴۴.۶ هزار تن سیمان در جایگاه دوم بیشترین حجم عرضه قرار گرفته است.


فروش سیمان تهران با افزایش ۹ ملیاردی نسبت به هفته دوم بهمن ماه به ۳۴ میلیارد تومان رسیده است ( رشد ۳۶٪ ارزش معاملات نسبت به هفته قبلی ). در این هفته مجموعا ۴۱.۷ هزار تن سیمان به نرخ هر کیلو ۸۱۴ تومان عرضه شده است. (جایگاه سوم حجم عرضه )


سیمان خوزستان هفته سودم بهمن ماه با فروش ۳۵ هزار تن سیمان به نرخ هر کیلو ۷۱۲ تومان ، مجموعا ۲۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که در مقایسه با هفته گذشته ، رشد ۱۵۷٪ داشته است . محصولات این شرکت نیز با تقاضای خوبی از جانب خریداران مواجه شده و فشار تقاضا ۱.۱ عرضه محاسبه شده است.


سیمان خزر نسبت به هفته دوم بهمن ماه ، ۴.۵ میلیارد تومان محصول بیشتر فروخت و با ثبت فروش ۲۱ میلیارد تومانی ، موفق به رشد ۲۷٪ ارزش معاملات خود نسبت به هفته قبلی شد . هر کیلو سیمان این شرکت به نرخ ۵۸۹ تومان عرضه شد و تقاضای بازار ۱.۱ برابر حجم عرضه محاسبه شده است. تناژ فروش شرکت نیز در این هفته ، ۳۵.۶ هزار تن ثبت شده است.


سیمان سپاهان با فروش ۲۱.۷ هزار تن سیمان به نرخ هر کیلو ۶۴۵ تومان ، مجموعا ۱۴ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به هفته گذشته ، ۸٪ افزایش داشته است .


درآمد سیمان ارومیه نیز نسبت به هفته گذشته ۲.۹ میلیارد تومان رشد داشته (رشد ۲۴٪ ارزش معاملات) و به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است. این شرکت مجموعا ۲۷ هزار تن سیمان در این هفته عرضه کرده و قدرت تقاضا و عرضه برابری برای محصولات شرکت وجود داشته است.


ارزش معاملات صنایع سیمان غرب با رشد ۵۰٪ نسبت به هفته دوم بهمن ماه به ۱۴ میلیارد تومان رسیده است . نرخ فروش سیمان این شرکت در این هفته با رشد ۶٪ نسبت به هفته قبلی به ۶۰۸ تومان در هر کیلو رسیده است. همچنین تناژ فروش شرکت نیز ۲۳ هزار تن گزارش شده است.


سیمان خاش که درهفته دوم بهمن ماه مجموعا ۷.۲ میلیارد تومان در بورس کالا سیمان فروخته بود ، در این هفته با رشد ۶۵٪ ارزش معاملات ، موفق به فروش ۱۲ میلیارد تومان محصول به نرخ هر کیلو ۷۳۷ تومان شد . مجموعا ۱۶ هزار تن محصول عرضه کرده و تقاضای مشتریان ۱.۴ برابر حجم عرضه گزارش شده است.

انتهای خبر

0
0