دنیای بورس
1399/03/11
07:27
معاملات مشکوک ۱۵ نماد در روز اول + نمودار

معاملات ۱۵ نماد در روز ابتدایی هفته جاری مشکوک بود.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس پرس، در جریان معاملات اولین روز کاری هفته، بازار سهام مثبت آغاز به کار کرد به طوری که باتوجه به تمهیدات درنظر گرفته شده با کنترل هیجان منفی ناشی از فروش احتمالی سهام عدالت با بهبود همراه شد و در نهایت نماگر بازار با رشد ۳۴ هزار و ۹۳۷ واحدی و ورود به میانه کانال ۹۷۳ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب بیش از ۶.۱ هزار میلیارد تومان در بورس و ۳.۱ هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا با داد و ستد بیش از ۱.۸ میلیارد سهم و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک صادرات، بانک تجارت به همراه فولاد مبارکه با تقاضای ۶۲۱، ۵۱۹، ۴۱۹ و ۲۳۹ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۸ تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، شرکت شهد ایران ضمن افت ۲.۱ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد بیش از ۴۲.۷ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سالمین، کمباین سازی ایران، سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی فارابی، سایپا دیزل، سایپا، سرمایه گذاری امید، بانک رسالت، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان، پرمیت، لیرینگ ایران ، پتروشیمی کرمانشاه و سرمایه گذاری کوه نور مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور بانک فرابورسی، دو پتروشیمی، سایپا، سایپا دیزل، سه شرکت سرمایه گذاری و ۷ شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب این فهرست بود.


انتهای خبر

0
0