آکادمی هلاکوئی
1401/05/17
20:40
چین لینک پس از ادغام از فورک های اتریوم پشتیبانی نمی کند

تیم چین لینک گفت که پس از تغییر…

تیم چین لینک گفت که پس از تغییر مورد انتظار از Proof of Work (PoW) به Proof of Stake (PoS) که به عنوان Merge(ادغام) نیز شناخته می شود، از نسخه های فورک شده بلاک چین اتریوم پشتیبانی نمی کند. با این حال، پروتکل و خدمات Chainlink در طول و پس از ادغام در دسترس خواهند بود.


“کاربران باید بدانند که نسخه‌های فورک شده بلاک چین اتریوم، از جمله فورک‌های PoW، توسط پروتکل Chainlink پشتیبانی نمی‌شوند. چین لینک در اطلاعیه‌ای در وبسایت خود گفت: این هم با تصمیم بنیاد اتریوم و هم با تصمیم جامعه اتریوم که از طریق اجماع اجتماعی برای ارتقاء بلاک چین اتریوم به اجماع PoS به دست آمده است، مطابقت دارد.”


اقدامات ایمنی

این پست وبلاگ به توسعه‌دهندگان و تیم‌های dApp در شبکه اتریوم، که از حرکت خود در رابطه با ادغام مطمئن نیستند، توصیه می‌کند تا عملیات قرارداد هوشمند خود را به حالت تعلیق درآورند تا از حوادث پیش‌بینی نشده جلوگیری کنند و به محافظت از کاربران کمک کنند.


با این حال، ارائه‌دهنده خدمات اوراکل بلاک چین به کاربران شبکه اتریوم اطمینان داد که روند تضمین کیفیت خود را دو برابر می‌کند تا با چالش‌های ارتقاء شبکه آتی مقابله کند.


dAppهایی که بر روی نسخه‌های فورک شده اتریوم، از جمله فورک‌های PoW کار می‌کنند، ممکن است به دلیل مشکلات پروتکل و سطح برنامه، رفتارهای غیرمنتظره‌ای داشته باشند و خطری را برای کاربران ایجاد کنند.


هارد فورک

Chainlink یک ارائه‌دهنده زیرساخت قرارداد هوشمند در شبکه اتریوم است که ردپای قابل توجهی در عرصه‌های Defi،Enterprise و NFT و Gaming دارد. پیش از ادغام، گمانه زنی ها مبنی بر تقسیم شبکه به ETHPOW و ETH۲.۰ یا ETHS وجود دارد.


کارشناسان امنیت بلاک چین به احتمال دریافت ایردراپ توسط دارندگان اتریوم اشاره می کنند و کلاهبرداران ممکن است از موقعیت اطراف انتقال اتریوم استفاده کنند. بنابراین، توضیح Chainlink مبنی بر عدم پشتیبانی از هیچ نسخه فورک شده اتریوم در صورت تقسیم شبکه، همه چیز را برای توسعه دهندگان و dApps در شبکه خود روشن می کند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0