ارز دیجیتال
1400/11/02
00:00
۳ دلیل برای سقوط اخیر قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

کارشناسان بازارهای مالی معتقدند سقوط شدید قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال، تحت‌تاثیر سه عامل کلیدی بوده است که برخی از آنها در روزهای اخیر تشدید شده‌اند. آنها انتظار دارند روند نزولی قیمت در روزهای...

کارشناسان بازارهای مالی معتقدند سقوط شدید قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال، تحت‌تاثیر سه عامل کلیدی بوده است که برخی از آنها در روزهای اخیر تشدید شده‌اند. آنها انتظار دارند روند نزولی قیمت در روزهای آینده و برای کوتاه‌مدت، همچنان ادامه داشته باشد.


به گزارش کوین دسک، روند نزولی بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال، از روز پنج‌شنبه و به پیروی از بازار جهانی سهام آغاز شد. همان طور که فایننشیال تایمز گزارش کرده است، ریزش اخیر بازار جهانی سهام، بزرگترین سقوط هفتگی در یک سال گذشته بود.


کارشناسان بازارهای مالی، سقوط اخیر قیمت بیت کوین را عمدتا به سه عامل کلیدی نسبت داده‌اند که در ادامه این مطلب هر یک از آنها را بررسی خواهیم کرد.


۱. احساسات سرمایه‌گذاران به‌شدت منفی است

سقوط شدید قیمت بیت کوین تحت‌تاثیر احساسات منفی سرمایه‌گذاران و دنباله همان جریانی است که در چند هفته گذشته شاهد آن بودیم. جیسون دین (Jason Deane)، تحلیلگر مجموعه کوانتوم اکونومیکس (Quantum Economics) گفته است «اخبار منفی‌ای که اخیرا به گوش می‌رسند، داده‌های عینی مرتبط با این دارایی‌‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و باعث تقویت این احساسات منفی شده‌اند». چشم‌انداز دین نسبت به روند بلندمدت قیمت همچنان مثبت است. او تصور می‌کند این روند نزولی در کوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت و معتقد است که همچنان احتمال افزایش فشار نزولی در بازار وجود دارد.


دین می‌گوید:


زمانی که ترس بازار را فرا می‌گیرد، مدتی طول می‌کشد تا وضعیت تغییر کند و پیش از عادی‌شدن شرایط باید نظاره‌گر فروش معامله‌گران باشید.


همچنین بخوانید: روز خونین بازار با سقوط بیت کوین به زیر ۳۶ هزار دلار؛ حرکت بعدی چیست؟


۲. تاثیر همیشگی موقعیت‌های معاملاتی اهرم‌دار

بن مک‌میلان (Ben McMillan)، بنیان‌گذار موسسه آی‌دی‌ایکس دیجیتال استس (IDX Digital Assets)، معتقد است یکی دیگر از عوامل موثر در ریزش اخیر قیمت‌ها، استفاده بیش از حد معامله‌گران از موقعیت‌های معاملاتی اهرم‌دار لانگ (خرید) است؛ اتفاقی که فشار فروش روز جمعه را هم تقویت کرد.


او در این باره گفته است:


این اتفاق همیشه بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد. سطح ۴۰,۰۰۰ دلار یک حمایت مهم بود که اکنون به مقاومت تبدیل شده است و مطمئنا این احتمال وجود دارد که برای ابتدای هفته (شنبه و یک‌شنبه) شاهد ریزش عمیق‌تر قیمت‌ها باشیم.


۳. همبستگی تاثیرگذار بازار سهام و بیت کوین

لوکاس اوتومورو (Lucas Outumuro)، مدیر بخش تحقیقات شرکت تحلیلی «IntoTheBlock»، گفته است بیت کوین و به‌طور کلی بازار ارزهای دیجیتال، به‌عنوان یک کلاس دارایی عمل می‌کنند که نوسانات بازار در آنها وابسته به احساسات سرمایه‌گذاران است؛ یعنی قیمت آنها موازی با دیگر بازارهای مالی نوسان می‌کند و بیش از سایر کلاس‌های دارایی از منفی‌شدن احساسات سرمایه‌گذاران آسیب می‌بیند.


اوتومورو گفته است:


ترس‌های مربوط به عوامل کلان اقتصادی و عملکرد درآمدی ضعیف شرکت‌های حوزه فناوری در این مدت، این همبستگی را بیش از پیش تشدید کرده است.


انتهای خبر

0
0