آکادمی هلاکوئی
1400/03/01
14:11
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۱ خرداد)

چین بار دیگر باعث سقوط بازار شد فروش…

چین بار دیگر باعث سقوط بازار شد


فروش گسترده ای که در طول هفته گذشته به راه افتاد، باعث ایجاد اختلالات اساسی در بازار شد و اینگونه BTC در عرض چند دقیقه ۱۰۰۰۰ دلار ارزش خود را از دست داد.


کمی پس از آنکه این دارایی اندکی از زیان های وارد شده را جبران کرد، اوضاع تاحدودی خوش بینانه تر به نظر می رسید. بعلاوه اینکه، بیت کوین پس از چند تلاش ناموفق برای ادامه روند صعودی خود، در حدود ۴۰۰۰۰ دلار آرام گرفته بود.


با این حال، چین تصمیم گرفت بار دیگر موضع منفی خود پیرامون فضای رمزنگاری را به جهانیان یادآور شود. شورای دولتی چین در آخرین گزارش خود، از سخت گیری های بیشتر در زمینه استخراج و معاملات BTC خبر داد.


همانند قبل، به دنبال انتشار این خبر، قیمت ارز رمزنگاری شده اول بازار بلافاصله سقوط کرد و از بالاترین نرخ روزانه ۴۱۸۰۰ دلار خود به ۳۶۵۰۰ دلار سقوط کرد. هرچند این دامپ ۱۲ درصدی به اندازه کافی بد بود، اندکی بعد اوضاع بدتر شد و BTC تا زیر ۳۴۰۰۰ دلار پایین آمد (در Bitstamp).


علی رغم بازیابی چند هزار دلاری قیمت از آن زمان، بیت کوین در مقیاس ۲۴ ساعته هنوز ۹٪ کاهش را نشان می دهد. ولی در همین زمان، سرمایه بازار این ارز نسبت به بقیه بازار، ۴۵٪ افزایش یافته است زیرا آلتکوین ها با افت قیمت شدیدتری روبرو شده اند.


بازار خونین کریپتو


درست همانند گذشته، بی ثباتی در بازار بیت کوین با نوسانات بسیار شدیدتری در آلتکوین ها همراه شد. اتریوم اکنون ۲۰٪ کاهش یافته و به ۲۲۵۰ دلار رسیده است. دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ بازار در ساعات ابتدایی صبح امروز تراز زیر ۲۱۰۰ دلار را هم لمس کرد. بنابراین، اتر (ETH) اکنون با آخرین رکورد قیمتی خود تقریبا ۵۰٪ فاصله دارد.


بایننس کوین (BNB) تراز ۳۰۰ دلار را لمس کرد و علی رغم اندکی بهبود، این دارایی نسبت به دیروز هنوز ۲۳٪ کاهش را نشان می دهد. Cardano (-۱۶٪) ، Dogecoin (-۱۵٪) ، Ripple (-۲۳٪) ، Polkadot (-۲۵٪) ، Bitcoin Cash (-۲۲٪) ، Litecoin (-۱۷٪) و Uniswap (-۲۶٪) همگی امروز قرمز هستند.


بازار 1 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (1 خرداد)

وضعیت آلت کوین های ارای ارزش بازار کمتر از این هم بدتر است. OKB با دامپ ۴۰ درصدی، این روند نامطلوب را رهبری می کند. Huobi Token (-۳۵٪), Terra (-۳۲٪), Nexo (-۳۲٪), THORChain (-۳۲٪), Maker (-۳۱٪), Compound (-۳۰٪), SushiSwap (-۳۰٪), BakeryToken (-۳۰٪), Aave (-۲۹٪) و SHIBA INU (-۲۷٪) فقط چند مورد دیگر از ریزش های دو رقمی امروز هستند.


به طور کلی، ارزش بازار رمزنگاری بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار کاهش یافته و به ۱.۵ تریلیون دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0