بااقتصاد
1400/03/24
14:41
بررسی نماد «فجر»/ رشد چشمگیر سود خاص شرکت در سال ۹۹

فولاد امیرکبیر کاشان در سال مالی ۹۹ با رشد خوب ۵۴۳ درصدی سود خالص ۱۱۶۴ میلیارد تومانی شناسایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، فولاد امیرکبیر کاشان با نماد معاملاتی فجر در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۷۴ به صورت شرکت سهامی عام در اصفهان شروع به فعالیت کرد. این شرکت با ارزش بازار تقریبی ۴۷۰۰ میلیارد تومان و ۸۵۸ میلیون سهم با شناوری ۲۵ درصدی سهام در تابلو اول بورس داد و ستد میشود.


موقعیت جغرافیایی و لجستیکی شرکت، دسترسی آسان به جاده ریلی و ترانزیتی، فاصله ۶۰۰ متری تا ریل راه آهن و فاصله ۱۸۰۰ متری تا جاده ترانزیت و قرارگیری در مرکز ایران از ویژگی‌های بارز فولاد امیر کبیر کاشان است.


این شرکت در تولید ورق گالوانیزه، فولاد نورد سرد، آنیلینک و اسید شویی فعالیت دارد. با توجه به ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار تنی اسید شویی برای سال جاری تولید این محصول تا ۲۴۰ هزار تن پیش‌بینی شده است که ۸۰ درصد از ظرفیت شرکت می‌باشد. همچنین چشم‌انداز میزان تولید نورد سرد با ظخامت ۰.۳ تا ۱.۵ میلی‌متر، ۲۴۰ هزار تن و خط گالونیزه که ممهم‌ترین محصول شرکت به شمار می‌رود ۱۶۰ هزار تن برای سال جاری است؛ و واحد آنینگ نیز با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار تن در حال فعالیت است.



ترکیب سهامداران


شرکت فولاد مبارکه با ۵۳ درصد، موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروی مسلح با ۱۳ درصد و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معدن و فلزات با ۷ درصد سهامداران عمده این شرکت به شمار می‌روند.



آخرین وضعیت سرمایه شرکت


براساس طرح افزایش سرمایه قرار است سرمایه حدود ۸۶ میلیارد تومانی این شرکت از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و حفظ و تقویت سرمایه در گردش، به ۱۶۰ میلیارد تومان برسد.



عملکرد شرکت در سال مالی ۹۹


شرکت در سال مالی ۹۹ با رشد ۱۳۱ درصدی نسبت به سال مالی قبل درآمد عملیاتی ۲۷۵۵.۵ با بهای تمام شده ۱۵۱۴.۵ میلیارد تومانی شناسایی کرد.


سودناخالص و سود عملیاتی شرکت به ترتیب با رشد ۴۰۰ و ۴۳۷ درصدی به مبلغ ۱۲۴۱ و ۱۲۳۲ میلیارد تومان رسیده‌‌اند.


سود خالص نیز با جهش قابل توجه ۵۴۳ درصدی در این سال مالی به مبلغ ۱۱۶۴ میلیارد تومان رسیده است و شرکت به ازای هر سهم سود ۱۳۵۶.۸ تومانی شناسایی کرده است.


حاشیه سود خالص در حالی که در سال مالی قبل ۱۵ درصد بود با رشد چشمگیری در سال ۹۹ به ۴۲ درصد رسیده است.



عملکرد شرکت در ۲ ماهه اول سال مالی ۱۴۰۰


مجموع درآمد ۲ ماهه شرکت در سال مالی جاری ۶۷۰ میلیارد تومان بوده است که ۲۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.


فجر در دومین ماه سال مالى جدید با رشد ۶۸ درصدى نسبت به فروردین، ۴۱۹ میلیارد تومان فروش را به ثبت رساند.






انتهای خبر

0
0