تحلیل برای سود
1400/09/23
23:00
📝گزارش بازار سه شنبه 23 آذرماه 1400 🔴 بازار بورس تهران امروز ، همانطور که انتطار می رفت کار خود را از منفی آغاز بکار کرد هر چند که فضا نسبت به ر...

📝گزارش بازار سه شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰



🔴 بازار بورس تهران امروز ، همانطور که انتطار می رفت کار خود را از منفی آغاز بکار کرد هر چند که فضا نسبت به روز قبل بهبود پیدا کرده بود اما همچنان بی میلی خریداران در کلیت بازار مشهود بود. در این میان خودرویی باعث افزایش این جو منفی شدند. کمی که از شروع بازار گذشت گروه پالایشی تحرکات مثبتی را از خود نشان دادند.



🔴 نمادهای «خودرو » «وغدیر» « خساپا» « فملی» « کگل» بیشترین نقش را در افت بازار بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای « فولاد» « شپدیس» « شبندر» از تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۷۲ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۸ هزار و ۵۹۰ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «هرمز» « زاگرس» « سمگا» « فرابورس» « وهور» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «آریا» «اتکای» از نمادهای مثبت در فهرست نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بودند.



🔴 نمادهای «خودرو» «خسپا» « شستا» «فولاد» «شبندر» «برکت» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «سغدیر» «آریا» «رافزا» «فجهان» «مدیریت» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۱۰۱۳۷ میلیارد تومان بود که ۲۸۶۷ میلیارد تومان آن (معادل ۲۸ درصد ) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار۷.۵۸ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۵۲۳ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی ۴۵۳ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۲۱۹ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به میزان ۲۳۴ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۴ درصد و حقوقی‌ها ۲۶ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۹۰ درصد و حقوقی‌ها ۱۰ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۲.۱ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۷.۳ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع ارزش صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۱۱۳۱ میلیارد تومان و مجموع صفوف فروش ۵۵۱۳ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز ۱۳۷ نماد در محدوده مثبت و ۴۸۹ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۶.۳۹ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۰۷ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» « محصولات شیمیایی» « فلزات اساسی» «فعالیتهای کمکی مالی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای « خودرو » «فرابورس» «فولاد» «کالا» «شستا» «خساپا» «سمگا» «شبندر» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «خودرو» «خساپا» «خگستر» «فاذر» « خبهمن» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « تولید محصولات کامپیوتری» «استخراج زغال سنگ» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « فلزات اساسی» «خودرو و ساخت» «شرکتهای چند رشته ای صنعتی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «شفن» «شپدیس» «سفارس» «مدیریت» «مادیرا» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «خودرو» «فولاد» «شستا» «بپاس» «فملی» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «کالا» « شفن» «لپارس» ورود پول هوشمند و «خودرو» «فرابورس» «خاور» خروج پول هوشمند داشتند.



🔴 نمادهای «ولقمان» شاهد حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 سخنگوی دولت در نشست با خبرنگاران؛


کنترل تورم، جزء برنامه های محوری دولت برای بازگرداندن ثبات اقتصادی کشور است و این برنامه ها فرابخشی است. در خصوص صنعت خودرو در چهار جلسه ستادتنظیم بازار به اشکالات صنعت خودرو و برای تمام شده آن پرداخته شد. افزایش عرضه خودرو به منظور کنترل قیمت خودرو از سوی بازار یکی از برنامه های مهم است.



🔵 ایران فرمول قیمت‌گذاری نفت خود را تغییر می‌دهد؛


شرکت ملی نفت ایران از اول ژانویه سال آینده میلادی شاخص قیمت‌گذاری نفت خام خود از شاخص نفت برنت به‌جای شاخص ICE Bwave برای اروپا و مدیترانه تغییر می‌دهد. این اقدام حاکی از قصد ایران برای ازسرگیری صادرات به اروپاست.

انتهای خبر

0
0